در حال خواندن
در پاسخ به نیاز مشترکان طراحی شد: تخفیف‌های باورنکردنی یک اپراتور تلفن همراه ایرانی در اینترنت رومینگ با امارات
0

معمولا یکی از چالش های پیش روی هر مسافری در سفر به مکانی خارج از مرزهای کشورش، ارتباط با بستگان و دوستانش در کشور مبدا است. هرچند که از زمان بی خبری محض در سال های پیش از ظهور فناوری تلفن و اینترنت در سفرها عبور کرده ایم، اما همچنان موضوع قیمت مکالمات می تواند برای طرفین یک رابطه در مکالمه چالش برانگیز باشد. در این راستا اپراتور همراه اول در طرحی نوین و به منظور رفاه حال مشترکان خود بسته های جدیدی را طراحی کرده است که مشترکان در صورت تهیه و استفاده از این بسته ها صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های خود در سفر به کشور امارات خواهند داشت. آنچه در این گزارش می خوانید بررسی چند و چون این بسته ها است.

بسته های رومینگ امارات

اپراتور همراه اول برای آن دسته از مشترکانی که به کشور امارات سفر می کنند، اخیرا چهار بسته اینترنت و ترکیبی با مکالمه، با امکانات و شرایط متفاوت تعریف کرده که از این لینک می توان نسبت به خریداری آنها اقدام کرد.

این بسته ها همگی ۷ روزه بوده و شامل بسته های ۴۰۰ مگابایت، ‌۱.۱ گیگابایت، ۲.۲ گیگابایت و ۳.۳ گیگابایت است. در بسته های ۱.۱، ۲.۲ و ۳.۳ گیگابایتی دقایقی هدیه مکالمه رایگان نیز منظور شده است که به ترتیب ۱۰، ۱۵ و ۳۰ دقیقه است.

قیمت بسته ۴۰۰ مگابایتی ۱۸۰ هزار تومان، قیمت بسته ۱.۱ گیگابایتی ۳۹۰ هزار تومان، قیمت بسته ۲.۲ گیگابایتی ۵۹۰ هزار تومان و بسته ۳.۳ گیگابایتی ۷۹۰ هزار تومان است.

برای اینکه متوجه ارزش این بسته ها شوید، براساس میزان حجم اینترنت و مکالمه با در نظر گرفتن «نرخ رومینگ» و بدون بسته اقدام به محاسبه کرده ایم.

قیمت این چهار بسته به شکل رومینگ آزاد به ترتیب حدود ۱.۲ میلیون، ۳.۵ میلیون، ۶.۹۴ میلیون و ۱۰.۵ میلیون تومان می شود.

بنابراین مشترک می تواند با یک مقایسه ساده میزان صرفه این بسته ها را ارزیابی کند. به طور مثال در حجم مصرفی ۱.۱ گیگابایتی که در بسته دوم تعریف شده است، تفاوت قیمت خرید در حالت بسته (۳۹۰ هزار تومان) و آزاد (۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان) مبلغ ۳ میلیون ۱۱۴ هزار تومان است که اختلاف چشمگیری به شمار می آید.

بسته های رومینگ امارات برای دارندگان سیمکارت های اعتباری و دائمی و نیز حقیقی و حقوقی قابلیت فعالسازی دارند. این بسته ها قابلیت تمدید خودکار ندارند و مشترک باید پس از اتمام هر بسته اقدام به خرید مجدد بسته جدید کند. همچنین بسته های هدیه مکالمه رومینگ در مکالمه با سایر اپراتورها قابل استفاده است.

برنامه های آتی همراه اول برای رومینگ بین الملل

همانطور که پیش تر نیز بدان اشاره شد، اپراتور همراه اول به منظور تسهیل ارتباطات برای مشترکان خود در هنگام سفرهای برون مرزی بسته رومینگ امارات را تعریف و طراحی کرده است. از آنجا که کشور امارات یکی از مکان های پربازدید برای ایرانیان محسوب می شود، به عنوان اولین انتخاب توسط همراه اول درنظر گرفته شده است.

اپراتور همراه اول در صورت استقبال مشترکان از این طرح در آینده نزدیک قصد دارد بسته های مشابه را برای دیگر کشورهای همسایه نیز تعریف و پیاده سازی کند.

 

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر