در حال خواندن
دور جدید ثبت نام رایتل در تهران از اردیبهشت ماه آغاز می شود
0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که ثبت نام برای نسل سوم تلفن همراه مرسوم به رایتل از اردیبهشت ماه در تهران آغاز می شود.
نود آی سی تی – رضا تقی پور در پایان جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص گسترش شبکه تلفن همراه رایتل که تنها در استان البرز راه‌اندازی شده است، افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در ایجاد سایت‌های مربوطه به خصوص در شهر تهران وجود داشت، خوشبختانه این محدودیت‌ها و مشکلات تا حدودی حل شده و الان این آمادگی وجود دارد که در اردیبهشت ماه تعداد بیشتری سیم کارت رایتل به مردم در تهران واگذار شود.
 
ترکیب اینترنت ملی ترکیب درستی نیست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینترنت ملی گفت: بیش از ۱۰۰ بار اعلام کرده‌ایم که ترکیب واژگانی اینترنت ملی ترکیب درستی نیست و باید اصلاح شود.
وی بیان کرد: اینترنت اساسا به معنای یک شبکه بین المللی است و چیزی به نام اینترنت ملی نداریم.
تقی پور ادامه داد: آنچه که تکلیف ما برای برنامه پنجم است ایجاد شبکه ملی اطلاعات است.
وی گفت: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه چند لایه و گسترده امن و پایدار و با پهنای باند زیاد در سطح کل کشور است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: کاربرد شبکه ملی اطلاعات این است که بتوانیم اطلاعاتی را که در داخل کشور تولید می‌شود و روز به روز هم حجم آن بیشتر می‌شود در داخل کشور مدیریت کنیم و هزینه اضافی برای پهنای باند بین المللی صرف نکنیم.
تقی پور افزود: شبکه ملی اطلاعات سبب بالا رفتن امنیت گردش اطلاعات در کشور خواهد شد چرا که اطلاعاتی که در موتور جستجوهایی مثل یاهو و گوگل چرخش می کند، حتما مورد سوء استفاده‌هایی قرار می گیرند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر