در حال خواندن
رتبه اول سرعت اینترنت کشور دست کدام اپراتور موبایل است؟
0

همزمان با پیشرفت های تکنولوژی در جهان، کشور ما نیز لاجرم از این چرخه پرشتاب عقب نبوده است و همواره تمامی عزم وتوان خود را برای به روز نگه داشتن خود و دستیابی به فناوری های نوین به کار گرفته است. یکی از مقوله های مطرح در دنیا پیاده سازی و اجرای شبکه ۵G به منظور تغییر در ابعاد مختلف زندگی مردم دنیا بوده است. کمترین دستاورد بهره مندی از شبکه ۵G استفاده از اینترنتی پر سرعت تر است. در این راستا دو اپراتور مخابراتی کشور یعنی همراه اول و ایرانسل اقدام به راه اندازی شبکه ۵G کرده اند. اما اینکه در اجرای شبکه ۵G کدامیک از اپراتورها بهتر عمل کرده اند و توانسته اند سرعت بالاتری را ارایه دهند، موضوع این گزارش است که می خوانید:

ایرانسل و رکوردهای سرعت ۵G

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل چهارشنبه ۳ دی ماه ۱۳۹۹، با انتشار تصویری از یک تست سرعت اینترنت‌همراه در اینستاگرام خود، از دستیابی ایرانسل به رکورد جدیدی از سرعت در شبکۀ ۵G ایران خبر داد.

در این تست سرعت، ایرانسل موفق شده است که سرعت دانلود بیش از ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه را ثبت کند. رکورد قبلی در این زمینه، سرعت‌ ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه بود که مرداد ماه ۱۳۹۹، در ساختمان مرکزی ایرانسل و در حضور خبرنگاران، ثبت شده است.

این در حالی است که مدیرعامل ایرانسل روز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در مراسم آنلاین چهاردهمین گردهمایی مدیران ایرانسل در بیان چالش های پیش رو و دستاوردهای گذشته این شرکت در ارتباط شبکه ۵G اینطور اظهارنظر کرده است که ثبت بالاترین رکورد سرعت در شبکه کاربردی و واقعی ۵G از دستاوردهای مهم سال گذشته ایرانسل بوده است.

در این گردهمایی آنلاین اشاره ای به نتایج رسمی تست های سرعت توسط وی نشده است و تنها از ایرانسل به عنوان اپراتور برتر در زمینه سرعت ۵G یاد شده است!

همراه اول و رکوردهای سرعت ۵G

اپراتور همراه اول در مراسم افتتاح سایت ۵G تهران موفق به ثبت رکورد ۳.۶۳۳ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه واقعی شده است. آئین رونمایی از سایت ۵G همراه اول در برج ستاره ونک، روز ۱۰ اسفند با حضور جمعی از مدیران ارشد اپراتور اول، کارشناسان حوزه ارتباطات و اصحاب رسانه برگزار شده است.

با یک مقایسه کلی اینطور به نظر می رسد که در حوزه راه اندازی و اجرای شبکه ۵G از لحاظ سرعت با توجه به آنچه در حضور اصحاب رسانه و صاحبان فن آزموده شده است، اپراتور همراه اول در صدر قرار دارد. با این وجود طبق اظهارات مدیرعامل ایرانسل باید منتظر بمانیم و ببینیم اخبار مورد تایید دیگری از اپراتور ایرانسل منتشر می شود یا صرفا این اظهارنظر مدیر عامل ایرانسل جنبه تبلیغاتی داشته و به منظور عقب نیفتادن از همراه اول مطرح شده است.

 

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر