در حال خواندن
رونمایی از تلویزیون‌‌های ۸K و ۴K سونی در نمایشگاه CES 2019
0

نود فناوری – سونی دو تلویزیون جدید Z9G 8K و A9G 4K را به ترتیب با پنل‌های ال‌سی‌دی و اولد در جریان CES 2019 معرفی کرد.
سونی به عنوان بازیگری مهم در عرصه‌ی تلویزیون‌های بالارده در جریان CES 2019 دو تلویزیون Z9G را با پنل ال‌سی‌دی ۸K و A9G را با پنل ۴K اولد معرفی کرد. Z9G غول جدید ژاپنی‌ها تنها در دو سایز ۸۵ و ۹۸ اینچی عرضه خواهد شد در حالی که A9G در سایزهای استاندارتر ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی به فروش خواهد رسید. هر دو تلویزیون جدید سونی از پردازنده‌ی تصویر X1 Ultimate بهره می‌برند. طبق اعلام سونی، این پردازنده، به الگوریتم منحصر به ‌فردی برای نمایش بهتر محتوای ۸K مجهز شده است؛ اعمال این الگوریتم برای آنالیز هر سوژه در تصویر به جزئیات بالا، کنتراست بهتر و واقعی‌تر شدن منجر می‌شود.

Z9G نخستین تلویزیون تجاری ۸K سونی است از این رو ژاپنی‌ها تکنولوژی‌های مختلفی را برای ارائه‌ی بهینه‌ترین تصویر در ۳۳ میلیون پیکسل آن به کار بسته‌اند. بخشی از بیانیه‌ی سونی در مورد این تلویزیون به قرار زیر است:

تعدادی تکنولوژی کاملا جدید برای سری Z9G توسعه داده شده است که از جمله‌‌ی آن می‌توان بهBacklight Master Drive با لوکال دیمینگ Full-array و X-tended Dynamic Range PRO اشاره کرد؛ ماژول‌های فوق متراکم LED به لطف قابلیت نخست به صورت مستقل کنترل می‌شوند تا بتوان با ارائه‌ی رنگ مشکلی عمیق و روشنایی بالا بهترین کنتراست ممکن را بدست آورد. به لطف ویژگی دوم نیز تلویزیون از انرژی ذخیره‌شده برای افزایش هوشمندانه‌ی روشنایی در مناطق خاصی از تصویر استفاده می‌کند.

سونی همچنین معتقد است که الگوریتم آپ‌اسکیل موجود در این تلویزیون محتوای ۴K را تا حد زیادی به کیفیت ۸K نزدیک می‌کند. این سیستم از یک دیتابیس ۸K برای دقت بیشتر و ارائه‌ی جزئیات آپ‌اسکیل استفاده می‌کند. این تلویزیون ال‌سی‌دی برای پخش صدا از درایورهایی در پشت پنل بهره می‌برد با این حال شاید سیستم صوتی آن خوبی اولدهای سونی نباشد. سونی از ۴ اسپیکر (دو اسپیکر در بالا و ۲ اسپیکر پایین) در جلوی تلویزیون‌ برای تولید افکتی مشابه +Acoustic Surface Audio بهره می‌برد.

موضوع در A9G کاملا متفاوت است به طوری که اولویت آن به جای تعداد پیکسل،‌ کیفیت تصویر است. تلویزیون اولد جدید ژاپنی‌ها همانطور که انتظار می‌رود مشکی‌ عمیق‌، کنتراست فوق‌العاده و زاویه‌ی دید بسیار بهتری نسبت به نمونه‌ی ال‌سی‌دی دارد. از منظر طراحی نیز در هنگام اتصال تلویزیون به دیوار به نوعی حس شناور بودن به کاربر منتقل می‌شود. سونی هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه‌ی این دو تلویزیون جدید سری مستر اعلام نکرده است.

هر دو تلویزیون ژاپنی‌ها به حالت کالیبره‌شده‌ی نتفلیکس و حالت بهینه‌شده برای IMAX مجهز شده‌اند و استاندارد دالبی ویژن و دالبی اتموس نیز در هر دو آن‌ها به چشم می‌خورد. طبق انتظار سونی هنوز از اندروید TV در تلویزیون‌های هوشمند جدیدش استفاده می‌کند و خبری از پلتفرم اختصاصی در آن نیست. یکی از ایرادهای وارد به اولدهای اخیر سونی، عملکرد کند آن‌ها در بخش نرم‌افزاری است، اما سونی مدل‌های ۲۰۱۹ خود را با نسخه‌ی اوریو عرضه خواهد کرد به ادعای سونی بهبود عملکرد بسیار بالایی در جابجایی بین اپلیکیشن‌ها و منو‌ها نسبت به نسخه‌‌های پیشین دارد. نظر شما در مورد تلویزیون‌های جدید سونی چیست؟ آیا تلویزیون‌های ۴K ایده‌ی موفقی است؟

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر