در حال خواندن
رگولاتوری به تعهداتش عمل نکرد
0

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه با اشاره به اینکه تاکنون بیشتر فروش رایتل در سیم‌کارت بوده و فروش میکروسیم اندک بوده گفت: به دلیل تعیین تکلیف دوره انحصار، هم اکنون از تعهدات پروانه‌ای خود جلوتر هستیم.
نود آی سی تی – حمید فرنگ با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر رایتل در تمام مراکز استان‌ها و مجموعاً در ۴۵ شهر آنتن می‌دهد و به زودی ۱۵ شهر دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.
مدیرعامل اپراتور سوم در خصوص اینکه چرا میکرو سیم رایتل دیر عرضه شد، گفت: از روز نخست و با ارایه اولین سیم‌کارت، میکروسیم نیز از سوی رایتل ارایه شد.
وی ادامه داد: هنوز تنها نانوسیم عرضه نکرده‌ایم، چرا که مجموع تمام دیوایس‌های نانوسیم در کشور به ۱۰ هزار عدد نرسد؛ اما انشاءالله نانوسیم رایتل نیز به زودی و قبل از عید ۹۲ عرضه می‌شود.
 
رگولاتوری به تعهداتش عمل نکرد
فرنگ در خصوص ادله محکمه‌پسند رایتل برای قانع کردن هیات دولت در صدور مجوز تمدید دوره انحصار، گفت: در این مجوز،‌ هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است؛ برای به نتیجه رسیدن هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده از جیب بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، قانون برای رایتل دوره حفاظت دو ساله دیده است.
مدیرعامل اپراتور سوم ادامه داد: در این رابطه، رایتل و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعهداتی را نسبت به یکدیگر داشته‌اند؛ رگولاتوری به نمایندگی از هیات دولت باید به تعهدات خود عمل می‌کرد و به تناسب رایتل نیز باید کارهایی انجام می‌داد.
مدیرعامل رایتل گفت: از ابتدا بر سر زمان آغاز راه‌اندازی شبکه، بین رایتل و رگولاتوری اختلاف نظر بود که با بررسی حقوقی مسئله، نهایتا مشخص شد حق با ماست؛ بنابراین دوره انحصار همان ۲ سال است و تغییری نکرده است.
 
آغاز به کار تجاری رایتل از شهریور ۹۱
وی ادامه داد: به این ترتیب، راه‌اندازی رایتل از ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ و راه‌اندازی تجاری آن از اول شهریور ۹۱ محاسبه می‌شود؛ همچنان که تا ابتدای شهریور ۹۱ تعرفه‌های رایتل رایگان بود.
وی ادامه داد: اینکه قانون‌گذار گفته تا دو سال رایتل دوره انحصار داشته باشد تا سرمایه‌گذاری بازگردد، به معنای عقب افتادن فناوری در کشور نیست؛ زیرا هم‌اکنون رایتل در ۴۵ شهر برای کسانی که متقاضی دریافت خدمات نسل سوم تلفن همراه باشند، امکان بهره‌مندی از این خدمات را فراهم می‌کند.
فرنگ افزود: رایتل نشان داده که در نحوه ارایه سرویس مشکلی ندارد؛ همان‌طور که پیش از آغاز عرضه تجاری، به علت علم به وجود کاستی‌هایی در پوشش شبکه، سرویس را رایگان کردیم.
وی گفت: با توجه به تعیین تکلیف دوره انحصار از آنچه که در پروانه ابلاغ شده جلوتریم؛ زیرا طبق پروانه تا آخر سال اول قراردادی ( تا۳۰/۸/۹۱) باید ۸ شهر را تحت پوشش قرار می‌دادیم که با توجه به تمام نشدن سال اول قراردادی، ۴۸ شهر را تحت پوشش داریم؛ بنابراین از برنامه پروانه جلوتریم.
فرنگ عنوان کرد: همچنین امیدواریم تا پیش از نوروز ۹۲، تمام تعهدات سال دوم قراردادی را نیز انجام دهیم که در این صورت ۱۰ ماه از برنامه پروانه‌ای جلوتر خواهیم بود.
 
از برنامه جذب مشترک کمی عقب هستیم
مدیرعامل اپراتور سوم درباره پیش‌بینی رشد مشترکان، گفت: از پیش‌بینی‌مان در خصوص رشد تعداد مشترک کمی عقب هستیم که به دلیل وقفه ایجاد شده در تبلیغات صدا و سیما بود؛ اما تصورمان این است که تا پایان سال یک میلیون مشترک خواهیم داشت.
وی با اشاره به وقفه ایجاد شده در تبلیغات رایتل در سیما، گفت: این موضوع یکی از موارد پذیرش ادله‌های رایتل در هیات دولت بود؛ زیرا ما در یک رقابت ناسالم قرار داریم.
 
هنوز به ارز مبادله‌ای نیاز پیدا نکرده‌ایم
فرنگ در خصوص استفاده از ارز مبادله‌ای برای واردات تجهیزات‌، گفت: هنوز به ارز مبادله‌ای نیاز پیدا نکرده‌ایم و باید تلاش کنیم که ببینیم می‌توانیم بگیریم یا خیر.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر