در حال خواندن
وزیر ارتباطات: زنجانی‌ها در اکوسیستم‌های استارت‌آپی حضوری پررنگ دارند
0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زنجانی‌ها حضور پررنگی در اکوسیستم‌های استارت‌آپی دارند.

محمدجواد آذری‌جهرمی صبح امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه سعادتمندی در خدمت به مردم است، با یادآوری اینکه در مناطق شهری، توسعه ارتباطات و سایت‌های ارتباطی آسان است اما در مناطق روستایی این امر با دشواری‌هایی روبه‌رو است، گفت: به برکت نظام و ایستادگی مردم و خون شهدا، به هر روستا که سر می‌زنیم زیرساخت‌های اساسی فراهم شده است، هرچند مشکلاتی نیز در برخی از حوزه‌ها وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار متصل به شبکه ملی اطلاعات هستند، ادامه داد: دولت توجه ویژه‌ای به رسیدگی به محرومان دارد، زیرا عدالت اجتماعی پیام مهم انقلاب است و ما به عنوان فرزندان انقلاب، مهم‌ترین آموزه‌ای که باید پیاده‌سازی کنیم، عدالت اجتماعی است.

آذری‌جهرمی، با اشاره به تهیه تبلت برای دانش‌آموزان زنجانی، بیان کرد: امروز به همت خیرین زنجانی ۷۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت مناطق محروم تهیه شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وعده‌های داده شده در سفر قبلی به زنجان که خوشبختانه به اذعان مسئولان استانی عملیاتی شده است، افزود: وعده داده شده در زنجان، به وقت خود به سرانجام رسید.

وی با تاکید بر اینکه ما مدیون و بدهکار مردم هستیم، متذکر شد: هر چه برای خدمت به مردم تلاش کنیم، کم است، زیرا مردم ما شایسته بهترین خدمات بوده و مایه قوام، بقا، تداوم و رشد و سربلندی کشور در جوامع جهانی هستند.

این مسئول با اشاره به وعده‌های داده شده در زمینه اتصال روستایی به اینترنت تا دهه‌فجر، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از کار انجام شده و بخش باقی مانده نیز طبق برنامه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه در ماه‌نشان به علت سرمای هوا زمان خواسته شد تا اردیبهشت کارها به اتمام برسد، گفت: شرکت همراه اول در کوتاه‌مدت پروژه استان زنجان را به سرانجام رساند و ایرانسل نیز در استان زنجان کارهای خوبی انجام داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌ موضوع که زنجان به لحاظ پدافند غیرعامل نیازمند ارتقا بود، اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت، کار بزرگی در این‌ حوزه طی کوتاه‌مدت از طراحی، خرید تجهیزات و اجرا انجام داد که با این اقدامات، سایت پدافند غیرعامل زیرساختی استان راه‌اندازی شده و ارتباطات استان به صورت کامل با استانداردهای پدافند غیرعامل منطبق و پایدار شد.

این مسئول با یادآوری اینکه امروز سایت زنجان‌کوه که سایت دوم زیرساختی استان است، وارد مدار می‌شود، یادآور شد: با این افتتاح، ظرفیت ارتباطات استان دو برابر شد که این امر در سفر قبلی جزو مطالبات استاندار و مسئولان استانی بود.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه زنجان شرکت‌های مطرحی در حوزه آی.‌سی.‌تی دارد، متذکر شد: حضور زنجانی‌ها در اکوسیستم‌های استارتاپی، حضوری قوی است که نشان می‌دهد جوانان این استان استعدادهای درخشانی دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه یکی از مطالبات جوانان زنجانی این بود که پارک علم و فناوری استان مورد توجه قرار گیرد، افزود: در همین راستا پارک فناوری استان را به شبکه پارک‌های اقتصاد دیجیتالی کشور متصل کردیم که این امر هم به معنای فراهم کردن سرمایه‌گذاری سایر شرکت‌های حوزه فناور در استان و هم ایجاد بازار برای شرکت‌های فناوری زنجان در سایر استان‌ها است که این امر اتفاق مهمی بود که محقق شد.

وی به بهره‌برداری از مجتمع آی.‌سی.‌تی استان که فضای مناسبی را برای توسعه خدمات دولت به شهروندان زنجانی فراهم می‌کند نیز اشاره کرد و گفت: در این مجتمع ۳۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که بخش اداری و خدماتی آن فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و این مجتمع با نام شهید شهریاری مزین شده که بنا است در حوزه توسعه علم و فناوری گام بردارد.

این مسئول با بیان اینکه از دیگر مقوله‌های مهم در زنجان، پایداری ارتباطات استان بود، تصریح کرد: احداث فیبر نوری پشتیبان در مسیرهای استان به‌ویژه در مسیر طارم که پایداری لازم را نداشت، شرکت مخابرات ایران احداث کرد و پایداری ارتباطات مسیر استان نیز با احداث مسیرهای جدید فیبر نوری به تثبیت رسید.

به گزارش ایسنا، امروز با حضور آذری‌جهرمی ۱۰۰ سایت روستایی در زنجان افتتاح می‌شود که با راه‌اندازی این سایت‌ها، ۱۵ هزار خانوار و ۲۵۰ مدرسه روستایی در استان زنجان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند که برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

همچنین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ساختمان «مافا» مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

درباره نویسنده
پریا نجفی

ارسال یک نظر