در حال خواندن
سایپا به کمک هیوندای گیربکس‌های اتوماتیک ۶ سرعته تولید می‌کند
0

نود فناوری – گروه خودروسازی سایپا برای تولید گیربکس های اتوماتیک با شرکت هیوندای پاور تک قرارداد امضا کرد. البته پیشینه این قرارداد به سال ۹۵ باز می گردد.

در آن زمان شرکت مگاموتور که یکی از زیرمجموعه‌های سایپا به حساب می‌آید مذاکرات خود با هیوندای پاورتک را آغاز کرده بود. گروه سایپا قرار است بر اساس این قرارداد در محصول آینده خود یعنی خودروی sp100 از گیربکس شش سرعته اتوماتیک هیوندای استفاده کند.

محمدرضا شیخ عطار مدیرعامل شرکت مگاموتور در خصوص این قرارداد گفته است: که این گیربکس یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین گیربکس ها در سطح دنیا است که در طراحی آن به آلایندگی و مصرف سوخت پایین توجه شده است. این گیربکس همچنین می تواند گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر را تحمل کند که برای موتورهای اقتصادی رقم مناسبی به نظر می رسد.

این قرارداد دارای فاز دوم نیز است که در فاز دوم آن گیربکس قوی‌ تر با قابلیت تحمل گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر است. از این گیربکس برای خودروی کراس اووری که بر روی پلت‌فرم sp100 ساخته خواهد شد استفاده خواهد شد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

به گفته مدیرعامل مگاموتور: نظر مردم نسبت به گذشته تغییر کرده و علاقه بیشتری به استفاده از خودرو های اتوماتیک دارند و این موضوع اهمیت انتخاب و بهره گیری از گیربکس مناسب اتوماتیک را بیشتر کرده و مگاموتور بر همین اساس اقدام به انعقاد قرارداد با این شرکت معتبر بین المللی کرده است.

سایپا اخیراً رویکرد خود را به سمت گیربکس های اتوماتیک تغییر داده است به طوری که در خودروی کوییک نیز شاهد استفاده از گیربکس ضریب متغیر ساخت شرکت پانچ بلژیک هستیم که این گیربکس به تازگی بر روی ساینا نیز مورد استفاده قرار گرفته است و تحت عنوان ساینا اتوماتیک به بازار عرضه می شود.

مدیرعامل مگاموتور همچنین گفت یک دستگاه خودروی تولید شده و در اختیار شرکت هیوندای پاورتک قرار گرفته است که پس از نصب گیربکس مذکور در حال گذراندن مراحل پایانی تست های مربوطه است.

لازم به ذکر است حال حاضر محصولات شرکت هیوندای پاور تیک در چهار کشور آمریکا مکزیک کره و چین مونتاژ می‌شوند و براساس این قراردادی که با گروه سایپا امضا شده است در آینده نزدیک محصولات این شرکت معتبر بر روی محصولات گروه سایپا هم به بازار ایران وارد خواهند شد.

برای آشنایی با پلت فرم های جدید سایپا می توانید این مطلب را مطالعه فرمایید.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر