در حال خواندن
سرعت GPRS همراه اول به بالاترین حد می‌رسد
0

معاون نظارت و مدیریت شبکه همراه اول از افزایش متوسط سرعت GPRS به ۹۱ Kbps و رفع مشکل دسترسی برخی سایت‌ها از جمله ایمیل و کاهش قطعی اینترنت خبر داده است.
نود آ ی سی تی –  سرعت GPRS همراه اول در شش ماه آینده به بالاترین حد در نسل ۲.۷۵ تلفن همراه می‌رسد، این موضوع را معاون همراه اول گفته و با اشاره به افزایش میانگین سرعت GPRS همراه اول از زیر ۸۰ کیلوبیت بر ثانیه به ۹۱ کیلوبیت بر ثانیه، تاکید کرده که در شرایط مناسب سرعت به ۱۲۸ کیلوبیت در ثانیه نیز می‌رسد.
به گفته حریری در فناوری نسل فعلی همراه اول قابلیت بیش از سرعت ۱۲۸ Kbps وجود ندارد و رسیدن به سرعت بالای ۱۰۰ Kbps به واقع مشترکان را راضی می‌کند.
او هم‌چنین از کاهش شکایات مردمی از نواقص GPRS همراه اول، رفع مشکل دسترسی به برخی سایت‌ها از جمله سرویس ایمیل، کاهش قطع و وصلی GPRS و افزایش پایداری ارتباط مشترک با اینترنت سخن گفت و افزود: GPRS به دو بخش core و رادیویی تقسیم می‌شود. در گام نخست ارتقاء سرویس GPRS تصمیم به نوسازی بخش core شبکه گرفته شد و به این ترتیب عملیات نوسازی سوییچ‌های شبکه بخش core و افزایش ظرفیت در این بخش در دستور کار قرار گرفت.
به گفته وی به این ترتیب پروژه‌ ارتقای سرویس GPRS همراه اول از سال ۹۰ و از بخش core شبکه آغاز شد و تجهیزات لازم خریداری شد. از اواخر تابستان ۹۱ نیز توانستیم شبکه را برای ورود تجهیزات جدید در بخش core آماده کنیم.
حریری گفت: هر سرویس مخابراتی با سه شاخص اصلی «دسترسی»، «ظرفیت» و «پایداری» ارزیابی می‌شود که با انجام عملیات ارتقای اخیر در سرویس GPRS این سه شاخص افزایش چشم‌گیری یافته است.
وی در خصوص مرحله‌ سوم و بهینه‌سازی بخش رادیویی GPRS بیان کرد: عملیات بهینه‌سازی شبکه رادیویی GPRS همراه اول پس از اتصال ۵۰ درصد باقی‌مانده تجهیزات رادیویی به core آغاز خواهد شد.
معاون نظارت و مدیریت شبکه همراه اول گفت: انجام عملیات بهینه‌سازی دراز‌مدت خواهد بود، اما با توجه به تشدید حساسیت هیات مدیره همراه اول بر موضوع GPRS پیش‌بینی می‌کنیم پس از ۴ تا ۶ ماه آینده خروجی خوبی در رابطه با بهبود سرویس GPRS همراه اول حاصل شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر