در حال خواندن
سند راهبردی رگولاتوری تدوین می‌شود
0

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از تدوین سند راهبردی و نقشه راه عملیاتی رگولاتوری در ابعاد مختلف حاکمیتی، حقوقی، اجتماعی، اقتصادی و فنی خبر داد.
نود آی سی تی  – علی‌اصغر عمیدیان با اشاره به نقش ICT در حوزه اقتصادی و سهم دو درصدی در تولید ناخالص ملی (GDP) گفت: نهادهای تنظیم‌کننده مقررات در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات با مسائلی چون تحولات سریع تکنولوژی و گذار به شبکه‌های نسل جدید، بهبود کیفیت خدمات و توسعه سرویسهای جدید مبتنی بر web، ایجاد نظام جدید قیمت‌گذاری و تعرفه‌بندی سرویس‌ها، تعیین مکانیسم‌های مناسب جهت مشارکت بیشتر بخش خصوصی، برقراری توازن در مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی و امنیت مواجه هستند که ضرورت داشتن سند راهبردی را دوچندان می‌کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این سند با توجه به اسناد بالادستی، وظایف و ماموریتهای پیش‌بینی شده در اساسنامه رگولاتوری و برای پاسخگوئی به فضای دینامیک حاکم بر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین می‌شود.
وی با اشاره به نقش محوری ICT در توسعه کشور تصریح کرد: در دوره جدید کاری رگولاتوری، مباحث حقوق شهروندی در کنار حقوق حاکمیت (زنده‌کردن حاکمیت و اعمال مقررات) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سند راهبردی به سوالاتی مانند اینکه، برای تحقق این دیدگاههای جدید سازمان چه کارهائی باید انجام دهد؟ چه بازنگری‌هائی در سیاستهای صدور پروانه و نظارت باید انجام شود؟ چارچوبهای یک نظارت بر خط و یکپارچه چیست؟ پاسخ می‌دهد.
عمیدیان نحوه‌ی تعامل با سایر نهادهای سیاستگذار در حوزه ICT مانند شورای عالی فضای مجازی، مدیریت منابع انسانی، تحلیل مدلهای تجاری کسب و کار برای ارائه‌ی خدمات با کیفیت از سوی اپراتورها را از موضوعات دیگری عنوان کرد که در سند راهبردی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر