در حال خواندن
سهم خدمات حوزه ICT در تولید ناخالص داخلی افزایش یافت
0

سهم درآمدهای حاصل از خدمات ارتباطی، فناوری اطلاعات و پست در GDP (تولید ناخالص داخلی) به ۱۲.۲ درصد در سال ۹۰ رسید.
نود آی سی تی – محمدعلی فرقانی با بیان این مطلب گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، سهم درآمدهای حاصل از خدمات در این حوزه در سال ۸۹، ۹۲.۱ درصد بوده است.
وی افزود: بررسی صورت‌های مالی دارندگان پروانه در حوزه‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پست نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از ارایه خدمات در این حوزه‌ها در سال ۸۹ حدود ۹۲ هزار میلیارد ریال بود که در سال ۹۰ این رقم به ۱۱۳ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص سهم هر کدام از بخش‌ها در درآمد حاصل از خدمات ارتباطی، فناوری اطلاعات و پست بیان کرد: سهم درآمد خدمات شبکه‌های تلفن همراه در سال ۸۹، ۷۶ درصد بود که در سال ۹۰ به ۳.۷۷ درصد رسید.
وی ادامه داد: همچنین براساس اطلاعات موجود، سهم خدمات تلفن ثابت از ۲۲ درصد در سال ۸۹ به ۵.۱۹ درصد در سال ۹۰ کاهش یافته است.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص سهم حوزه پست در درآمد حاصل از خدمات این بخش نیز گفت: در حوزه پست، محاسبات انجام شده صرفاً براساس درآمدهای مستقیم حاصل از خدمات ارتباطی، فناوری اطلاعات و پست بوده و تاثیر غیرمستقیم این خدمات و درآمدهای حاصل از صنایع تولیدی در حوزه ICT در آن لحاظ نشده است.
وی بیان کرد: با توجه به این موضوع، سهم خدمات انتقال داده از دو درصد در سال ۸۹ به ۲.۳ درصد در سال ۹۰ و خدمات پست نیز از ۳.۲ درصد در سال ۸۹ به ۷.۲ درصد در سال ۹۰ افزایش یافته است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر