در حال خواندن
سهم میزبانی اپراتورها در طرح رومینگ ملی/ همراه اول در صدر
0

شاید بسیاری ندانند که بخشی از افزایش کیفیت تلفن همراه متاثر از طرحی به نام رومینگ ملی باشد. در واقع اگر مانند سابق شاهد قطعی های پی در پی مکالمات تلفن همراه به ویژه در جاده ها و مناطق صعب العبور نیستیم این رویداد به خاطر اجرایی شدن این طرح از سال ها پیش است. مطابق طرح رومینگ ملی امکان استفاده مشترکان یک اپراتور از امکانات مخابراتی اپراتور دیگر در نواحی تحت پوشش فراهم می شود. بر همین اساس اگر یک اپراتور در محلی پوشش مناسبی نداشته باشد، مشترک می‌تواند از پوشش شبکه‌ای اپراتور دیگری استفاده کند. مشخص است که اپراتوری که در طرح رومینگ ملی مشترکان بیشتری را میزبانی کرده است از شبکه ای گسترده تر با پوشش بالاتر برخوردار بوده و سرمایه گذاری بیشتری برای توسعه و گسترش شبکه خود انجام داده است.

در این گزارش مطابق آمار ارایه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سهم اپراتورهای تلفن همراه در میزبانی از مشترکان سایر اپراتورها تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار می گیرد که در ادامه می خوانید.

سهم میزبانی اپراتورها

همراه اول در فرآیند رومینگ ملی میزبان ۱۵ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۸۶۴ از مشترکان ایرانسل و ۳ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۱۶۴ از مشترکان رایتل بوده است. جمع کل میزبانی اپراتور همراه اول ۱۹ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۸ بوده است.

سهم میزبانی ایرانسل از دو اپراتور همراه اول و رایتل نیز به ترتیب تعداد ۳ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۹۹ و تعداد ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۶۶۷ بوده است. جمع کل میزبانی اپراتور ایرانسل با توجه به این آمار ۶ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۶۶ بوده است.

اپراتور رایتل در میزبانی از اپراتورها نقشی نداشته است.

بنابراین مطابق آمار رگولاتوری سهم کلی میزبانی همراه اول در مقایسه با دو اپراتور دیگر با اختلاف زیاد بیشتر بوده است.

 

 

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر