در حال خواندن
“سین جیم” تجربه مدرنی از بازی اسم فامیل
0

یک تیم برنامه نویسی و استارت اپی مستقر در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان موفق به طراحی یک بازی موبایلی شده‌اند که تجربه مدرن بازی اسم – فامیل با معرفی اصطلاحات لهجه اصفهانی است.

سید ابوالفضل شرافت- برنامه نویس پروژه نسخه بازی موبایلی سین جیم، اظهار کرد: بازی موبایلی «سین جیم»، نسخه مدرن شده و نوستالژی بازی اسم – فامیل است که یک بخش اختصاصی برای کلمات اصفهانی به آن اضافه شده است. علاوه بر اصطلاحات اصفهانی، مکان های دیدنی کمتر شناخته شده اصفهان و شهرهای خواهر خوانده اصفهان نیز در قالب مسابقات این بازی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه در این نرم افزار موبایل هم می‌توان اسم -فامیل بازی کرد و هم اطلاعات عمومی افراد در زمینه لغات اصفهانی به چالش کشیده می شود، افزود: این بازی با هدف معرفی فرهنگ اصفهانی در قالب کلمات و اصطلاحات لهجه اصفهانی طراحی شده و علاوه بر آشناکردن جوانان و نوجوانان با این فرهنگ، لزوم پرهیز از دور هم جمع شدن و عمل به شعار در خانه بمانیم برای مهار این ویروس انتخاب شد.

دانش آموخته مهندسی نرم افزار گفت: این بازی دو لیگ سرعتی و نوستالژی دارد. در لیگ سرعتی، باید با یک حریف به‌صورت آنلاین رقابت کنید و اسم انسان، گل، شهر، کشور، میوه، ماشین و شیء که در حرف اول مشترک هستند را در کوتاه‌ترین زمان در بازی وارد کنید. لیگ نوستالژی نیز همان اسم-فامیل آشنای چهار نفره‌ خودمان با همان قوانین شناخته‌شده است که در دو دور برگزار می‌شود و رتبه‌ها طبق مجموع امتیازات تنظیمی شود. البته کیبورد بازی محدودیت حروف دارد و این موضوع خود چالشی جذاب برای بازیکنان ایجاد می‌کند.

شرافت با تاکید براینکه یادگیری در قالب بازی اثربخشی بالاتری دارد، تصریح کرد: جامعه هدف این بازی افراد ۱۳ تا ۲۸ سال انتخاب شده اند که البته هر فردی که علاقه مند به این نوع بازی های موبایلی باشد، می تواند از آن استفاده کند. بازی سین‌جیم در سایت sinjimgame.ir یا مارکت‌های معتبر بازار و مایکت قابل دانلود است. رابط کاربری این بازی به سبک دهه‌ شصتی طراحی شده تا به همراه موسیقی خاص این بازی، یادآور خاطرات دور نسل‌های قبل‌تر باشد.

وی به لیگ «اسفاهان» در این بازی اشاره کرد و گفت: سورپرایز ویژه‌ بازی سین‌جیم است، در این لیگ دو چالش «تابه‌تا» و «حادقسّون» پیش‌بینی شده که در اولی باید لغات اصیل اصفهانی را به معانی‌شان وصل کنید و در دومی باید این معانی را در بازی وارد کنید.

این فعال حوزه بازی سازی با بیان اینکه مسابقات این بازی مختص ایام نوروز طراحی شده بود و در این مدت با استقبال خوب کاربران مواجه شد، خاطرنشان کرد: لیگ نوروزی در تاریخ ۵ تا ۱۵ فروردین ماه برگزار شد و افراد درگیر این بازی حدود ۹ هزار کاربر در این بازه ثبت شدند. لیگ اسفاهان که شامل بخش های تمرکز اصطلاحات اصفهانی است سه روز یک بار برگزار شد.

وی افزود: در مجموع ۲۳۰ هزار بازی در این بازه زمانی انجام شد و حدود ۴۷۰ هزار دقیقه کاربران در این بازی زمان صرف کردند.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر