در حال خواندن
ضریب نفوذ اینترنت ۷.۵ درصد کاهش یافت
0

طبق آخرین آمار منتشر شده ضریب نفوذ اینترنت در شش ماه اول سال ۹۲ حدود ۵۴.۱۸ درصد بوده است که این رقم نسبت به سال گذشته کاهشی ۷.۴ درصدی را نشان می‌دهد.
نود آی سی تی – بحث بر سر واقعی‌ بودن آمارهایی که در زمینه‌ اینترنت مطرح می‌شود موضوعی است که سال‌های گذشته موجب تناقض در آمارهای مرکز آمار و آمارهای وزارت ارتباطات شد و این تردید را ایجاد کرد که حتی اگر آمارهای وزارت ارتباطات با واقعیت جامعه انطباق چندانی ندارد.
حال چند ماه پس از روی کارآمدن دولت جدید، آمارهای شش ماهه اول سال گویای آن است که امسال ضریب نفوذ اینترنت نسبت به سال گذشته ۷.۴ درصد کاهش داشته است که براساس این مساله به نظر می‌رسد آمارها در این حوزه به سمت واقعی‌ شدن می‌رود. هم‌چنین در آمارهای جدید علاوه بر ضریب نفوذ اینترنت به ارایه آماری از تعداد کاربران و تعداد مشترکان پرداخته شده و میان این دو مفهوم تفکیک شده است.
براین اساس در شش ماه اول امسال ۴۰ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۷۴۰ نفر کاربر اینترنت بوده‌اند و ۲۶ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۹۴۸ نفر نیز مشترک اینترنت بوده‌اند.
همچنین این آمارها جمعیت کشور را هم ۷۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۶۹ نفر اعلام کرده‌اند که براساس آن می‌توان گفت ۳۵.۴۹ درصد از مردم کشور مشترک اینترنت به‌شمار می‌روند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر