در حال خواندن
ضوابط فروش سیم کارت‌های اپراتورهای خارجی در کشور تصویب شد
0

به گفته رییس سازمان رگولاتوری، ضوابط فروش سیم کارت های تلفن همراه خارجی در کشور توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.
نود آی سی تی – محمدعلی فرقانی، با بیان این مطلب گفت: با افزایش تقاضا برای خرید سیم کارت های تلفن همراه خارجی در کشور، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ضوابط و دستورالعمل فروش سیم کارت های تلفن همراه خارجی در داخل کشور را تصویب کرد.
وی افزود: این مصوبه در راستای حمایت از حقوق مشترکان و افزایش رضایت آنها و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات فنی و امنیتی احتمالی ناشی از فروش سیم کارت های خارجی و ضابطه مند شدن فعالیت عاملان فروش و امکان کنترل و نظارت بر فعالیت آنها تدوین و تصویب شد.
معاون وزیر ارتباطات گفت: براساس این مصوبه، فروشندگان سیم کارت های تلفن همراه خارجی در کشور برای ارایه خدمات پشتیبانی و اطلاع رسانی شرکت های خارجی صادر کننده سیم کارت باید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز دریافت کنند.
وی افزود: فروش سیم کارت های شبکه های ماهواره ای جزء خدمات موضوع ضوابط فروش سیم کارت های تلفن همراه خارجی در داخل کشور نبوده و فروش سیم کارت هایی که با استفاده از رومینگ، از طریق شبکه های ماهواره ای نظیر ثریا، اینمارست و غیره امکان ارایه خدمت دارند ممنوع است.
دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اینکه مدت اعتبار مجوز برای ارایه سیم کارت های خارجی دو سال است، بیان کرد: متقاضی این نوع مجوز باید شرکت غیر دولتی بوده و در ایران به ثبت رسیده باشد و تا پایان مدت اعتبار مجوز، ماهیت حقوقی خود را حفظ کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر