در حال خواندن
فبلت اپل از راه می رسد
0

شاید اپل در کنفرانس اخیر توسعه دهندگان قسمت اعظم شایعاتی که درباره محصولات جدیدش مطرح است را تأیید کرده باشد اما به نظر می رسد با مطرح شدن یک گزینه جدید برای محصولات آی فن و عرضه یک فبلت توسط این شرکت، شایعات پایانی ندارد.
نود آی سی تی – آخرین ادعاها درباره این شرکت کالیفرنیایی عرضه یک نسخه ارزان قیمت از آیفون ۵ در ماه سپتامبر است که به آن آیفون مینی گفته می شود و قاب آن برای کاهش قیمت از پلاستیک ساخته شده و رنگهای آن از جمله سفید، سیاه، صورتی و آبی است.
برایان وایت تحلیلگر این صنعت اشاره کرده است که آیفون مینی با در ۵ رنگ از جنس پلاستیک با قیمت ۹۹ دلار عرضه می شود.
جنس آیفون ۵ کنونی از شیشه و آلومینیوم انودیزه است، همان موادی که برای ساخت لپ تاپ های اپل استفاده می شود. این مواد و طراحی دستگاه را مقاوم و محکم کرده اما قیمت ساخت را بالا می برد.
آیفون مینی می تواند دنباله رو سامسونگ باشد، شرکتی که تلفن های خود را با شیشه و پلاستیک عرضه می کند.
به صورت سنتی اپل دستگاه های جدید خود را طی یک مراسم سالانه در ماه سپتامبر عرضه می کند و وایت اعتقاد دارد که مراسم امسال را آی فن ۵S تحت تسلط خواهد داشت.
وایت مدعی است که این احتمال وجود دارد که آیفون مینی پیش از این مراسم معرفی شود تا توجه از عرضه و معرفی ۵S به سمت آیفون ارزان قیمت منحرف نشود.
گفته می شود که این مدل آیفون پلاستیکی دارای صفحه نمایش ۳.۵ اینچی و دوربین ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. برخی دیگر از شایعات از معرفی آیفون ۶ در سال ۲۰۱۴ خبر می دهد که دارای صفحه نمایش بزرگتر از ۴ اینچ خواهد بود.
براساس این اظهارات این احتمال وجود دارد که اپل یک مدل با صفحه نمایش ۴.۷ اینچ عرضه کند تا رقابت این شرکت با دستگاه های ۴.۸ اینچی سامسونگ نزدیک تر شود، همچنین گفته می شود که این شرکت در نظر دارد دستگاهی در سبک فبلت با صفحه نمایش ۵.۷ اینچی نیز به بازار معرفی کند.
فبلت ترکیب دو کلمه فون(phone) و تبلت (tablet) است و به ابزارهایی با صفحه لمسی گفته می‌شود که بعضی خصوصیات تلفن همراه و تبلت را دارد از تلفن همراه بزرگتر و از تبلت کوچکتر است و دارای اندازه‌ای ما بین ۴.۶ اینچ و ۵.۵ اینچ است.
گفته شده است که این شایعات از منابعی به دست آمده که در زنجیره تأمین سازنده این تلفن در آسیا فعال هستند. یکی از این منابعی که اطلاعات مستقیمی در این رابطه در دست دارد اظهار داشت که شرکت اپل به طور مستمر ویژگیهای محصول را تقریبا تا لحظه آخر تغییر می دهد، بنابراین نمی توان اطمینان داشت که این ویژگیها نمونه اولیه برای تولید نهایی هستند یا خیر.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر