در حال خواندن
فرانسه پیام‌رسان دولتی عرضه کرد
0

نود فناوری – دولت فرانسه یک اپلیکیشن پیام‌رسان مخصوص کارمندان دولت عرضه کرده است. این پیام‌رسان علاوه بر رمزگذاری تمام پیام ها و بررسی ضمائم با آنتی ویروس، اطلاعات را داخل کشور ذخیره می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، فرانسه همانطور که وعده داده بود یک اپلیکیشن چت مخصوص دولت عرضه کرده است.

این کشور یک نسخه بتا از اپلیکیشن Tchap را عرضه کرده است. این اپلیکیشن به مقامات دولتی کمک می‌کند از طریق اندروید،iOS و وب با یکدیگر به طور ایمن تر از پیام رسان های معمول ارتباط برقرار کنند.

تمام چت های خصوصی این پیام رسان به طور end-to-end رمز گذاری شده‌اند، از سوی دیگر یک نرم افزار آنتی‌ویروس تمام ضمائم را بررسی می‌کند. علاوه بر این موارد کل اطلاعات موجود در پیام‌رسان در فرانسه ذخیره می‌شوند.

همچنین برای ثبت نام در پیام‌رسان کافی است فرد آدرس ایمیل متعلق به دولت فرانسه را وارد کند. البته در این بخش مشکلات امنیتی وجود داشت.

«الیوت آلدرسون» یکی از محققان امنیتی کشف کرد قسمت کنترل آدرس ایمیل Tchapبه اندازه کافی دقیق نبود.

او موفق شده با وارد کردن آدرس@elysee.fr در اپلیکیشن ثبت نام کند. جالب آنکه پیام احراز هویت به آدرس ایمیل واقعی او ارسال شد. او از این طریق می‌توانست چت های عمومی را ببیند و به طور فرضی حتی با کارمندان دولت چت کند.

البته این محقق سایبری مشکل را به دولت اطلاع داد و در نهایت اختلال قبل از عرضه اپلیکیشن برطرف شد.

سازمان دیجیتال فرانسه (DINSIC) تعهد کرده Tchap از جهت امنیتی و قابلیت کارکرد ارتقا یابد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر