در حال خواندن
فروش سیم‌کارت‌های خارجی در خاک ایران غیر قانونی است
0

به گفته معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فروش و خرید سیم‌کارت‌های خارجی در خاک ایران غیرقانونی است و حجاج به منظور سهولت و امنیت بیشتر در مکالمات خود حتما از سیم‌کارت‌های اپراتورهای داخلی استفاده کنند.
نود آی سی تی – حسن رضوانی، با بیان این مطلب گفت: با توجه به سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی نامه‌ای را به سازمان حج زیارت ارسال خواهد کرد و در آن از این سازمان خواسته شده فروش و توزیع سیم‌کارت‌های اپراتورهای عربی در داخل کشور ممنوع است و هر چه سریع‌تر باید جلوی آن گرفته شود.
رضوانی گفت: اپراتورهای ایرانی نیز هر ساله با نزدیک شدن موسوم حج طرح‌های تشویقی و رقابتی خوبی برای حجاج در نظر می‌گیرند که از نظر قیمت در برخی از طرح‌ها نرخ مکالمه نسبت به اپراتورهای عربی ارزان‌تر است.
وی ضمن هشدار به حجاج در خصوص خرید سیم‌کارت‌های عربی بیان کرد: از آنجا که سیم‌کارت مربوط به اپراتورهای عربی است بارها دیده شده که به عنوان مثال فروشنده در هنگام فروش سیم‌کارت با دادن اطلاعات نادرست از جمله میزان شارژ موجود و تعرفه مکالمه مشترک را برای خرید سیم‌کارت ترغیب می‌کند اما پس از استفاده از سیم‌کارت مشخص می‌شود که شارژ کمتر با تعرفه بالاتری برای سیم‌کارت در نظر گرفته شده است.وی با توصیه به حجاجی که به زودی به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف خواهند شد گفت: با توجه به اینکه مبدا اصلی اپراتور خارجی است پیگیری تخلفات احتمالی بسیار سخت است و ضمن اینکه مشترکان توجه داشته باشند که هیچ تضمینی در خصوص امنیت استفاده از این سیم‌کارت‌ها برای حجاج وجود ندارد.
رضوانی با اظهار تاسف از فروش سیم‌کارت‌های خارجی در داخل کشور افزود: اقداماتی از این دست در شرایط فعلی کشور توسط هر مرجعی که انجام می‌شود به هیچ وجه قابل قبول نیست و ما با استفاده از قوانین قطعا در این مورد سکوت نخواهیم کرد.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به این سوال که در چند سال گذشته این موضوع وجود داشته و با توجه به اینکه تکرار آن در زمان فعلی نشان از جدی نبودن رگولاتوری برای حل این مشکل دارد، گفت: برای جلوگیری از انجام اقداماتی از این دست باید دستگاه‌های مختلفی از گمرک گرفته تا سازمان حج زیارت و سازمان هواپیمایی کشور درگیر موضوع شوند و در وضعیت کنونی بهترین راه حل اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها به حجاج است تا از خرید سیم‌کارت‌های خارجی ممانعت به عمل آید.وی در پاسخ به این سوال که آیا رگولاتوری این موضوع را به دقت بررسی کرده که کدام اپراتور عربی اقدام به واگذاری سیم‌کارت به حجاج ایرانی کرده است، گفت: آنچه که مسلم است نام اپراتور در این مقطع مهم نیست و ما نیز برای جلوگیری از فروش و توزیع این سیم‌کارت‌ها نامه‌ای را آماده کرد‌ه‌ایم که به سازمان حج زیارت ارسال خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی براینکه تاکنون تعداد زیادی سیم‌کارت خارجی در کشور بین حجاج توزیع شده و تکلیف این دسته از سیم‌کارت‌ها چیست، گفت: تنها راه حل موجود در این زمینه آگاهی رسانی به حجاج ایرانی برای استفاده نکردن از سیم‌کارت‌های خارجی است و فروش سیم کارت‌هایی که بدون مجوز سازمان رگولاتوری به فروش می‌رسد غیرقانونی است. البته راه‌حل‌های دیگر را نیز در دست بررسی داریم.
رضوانی درخصوص اینکه چرا با توجه به محدودیت‌های زیادی که کشور عربستان برای اپراتورهای ما می‌گذارد اما در قبال آن ما فضای آزادی را برای اپراتورهای عربی در نظر می‌گیریم گفت: برای جلوگیری از این موضوع باید هماهنگی کاملی بین گمرک و سازمان تنظیم مقررات و سایر نهادها وجود داشته باشد که تلاش خواهیم کرد از این پس هماهنگی مورد نیاز ایجاد شود.
وی درباره فروش سیم‌کارت‌های خارجی در فرودگاه‌های کشور گفت: این موضوع از نظر ما غیرقانونی است و قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.
 
عربستان اجازه ورود سیم‌کارت خام را به اپراتورهای ایرانی نمی‌دهد
یکی از مدیران اپراتورهای کشور که خواست نام‌اش فاش نشود در خصوص توزیع سیم کارت‌های عربی در بین حجاج ایرانی گفت: متاسفانه این موضوع در زمانی اتفاق می‌افتد که امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده و این موضوع با توجه به شرایط کشور به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
وی با بیان اینکه اپراتورهای داخلی از نظر قیمت نسبت به برخی اپراتورهای خارجی تعرفه‌های ارزان‌تری در نظر گرفته‌اند، گفت: این در حالی است که عربستان با توجه به درک این موضوع و استفاده هر چه بیشتر از امکانات داخلی کشورش حتی از ورود سیم‌کارت‌های خام توسط نمایندگان اپراتورهای داخلی کشور برای ارایه خدمات به مشترکان ایرانی جلوگیری می‌کنند.
وی افزود: یکی دیگر از اتفاقات جالبی که امسال برای اپراتورهای تلفن همراه کشور افتاد قطع شدن سهمیه اپراتورها از سوی سازمان حج زیارت بود که نهایتا اپراتورها به منظور ارج نهادن و خدمت به مشترکان خود در ایام حج ناچار به خرید فیش از بازار آزاد با قیمت‌های چند برابری شدند.
وی با طرح این سوال که فروش سیم‌کارت‌های عربی در خاک ایران به سود چه کسانی خواهد بود، گفت: این موضوع باید توسط نهادهای نظارتی به دقت بررسی شود تا مشکل از ریشه حل شود.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر