در حال خواندن
فریاد استادیومی«شیرِ شیرِ» این‌بار در مجلس
0

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه بعدازظهر امروز خود به ادامه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای دولت یازدهم پرداختند.
به گزارش ایسنا، در جلسه بعدازظهر مجلس که ساعت ۱۴:۱۵ آغاز شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد به دفاع از صلاحیت و برنامه‌های حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری پرداخت.
 
در جلسه بعدازظهر رییس جمهور، معاون اول و معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رییس‌جمهور حضور نداشتند.
 
پس از در دستور قرار گرفتن بررسی صلاحیت و برنامه‌های حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، احمد بخشایش و مهدی کوچک‌زاده در مخالفت و رحیم زارع، عبدالرضا عزیزی و بهمئی در موافقت با وی سخن گفتند.
 
پس از قرار گرفتن احمد بخشایش در جایگاه سخنرانان و بعد از بیان چند جمله، خطاب به نمایندگان مجلس درخواست کرد صلواتی بفرستند تا وی قدری آب بنوشد تا به ادامه سخنانش بپردازد.
 
یک عضو هیات رییسه مجلس نیز گفت: برای آب خوردن وقت نگه نمی‌داریم.
 
بخشایش هم گفت: اشکالی ندارد.
 
نمایندگان نسبت به این رفتار بخشایش اعتراض کرده و خواستار بیان تذکر شدند.
 
احمد بخشایش در نطقش بدون نام بردن از فرد خاصی در خصوص پرونده‌هایی صحبت کرد که نامه دیوان محاسبات کشور درخصوص برخی از پرونده‌ها، مستند است.
 
رحیم زارع نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری سخن می‌گفت، در پایان سخنانش با قرائت شعری گفت: حالیا ما آنیم و مردی ادب آموخته/ آنکه عمری در ره این دین و میهن سوخته/ چشم امید است از رأس امور و این نهاد/ در چنین صاحبدلی رای امید و اعتماد.
 
لاریجانی نیز بعد از قرائت این شعر، گفت: از این شعر وزین‌تر نداشتیم. البته در هیات وزیران دوره قبل که آن هم سه روز طول کشید، روز آخر به شعرخوانی افتادیم اما این دوره از دو روز قبل به شعرخوانی افتاده‌اید.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی برای دفاع از برنامه‌هایش در پشت تریبون مجلس قرار گرفت.
 
وی گفت: برای افرادی که سخنان بی‌ربط، اتهام، فساد و سوءاستفاده در جلسه صبح به بنده نسبت دادند، طلب مغفرت کردم. بنده پس از جلسه علنی صبح به جای آنکه در مجلس بمانم به سازمان بازرسی کل کشور برگشتم و برای این افراد دو رکعت نماز خواندم و طلب مغفرت کردم.
 
وزیر پیشنهادی دادگستری درخلال سخنانش از رییس مجلس شورای اسلامی خواست تا درباره چگونگی خروجش از دولت احمدی‌نژاد و مسائل به وجود آمده در نقل و انتقالاتش به دلیل اطلاع از موضوع به نمایندگان توضیح دهد.
 
پورمحمدی در بخشی از سخنانش گفت: طی ۱۱ روزی که اعلام کاندیداتوری برای پست وزارت دادگستری کردم، ۵۰ ماهواره، سایت، رادیو و روزنامه علیه بنده مطلب نوشتند از جمله صدای آمریکا، رادیو آزادی، رادیو اروپا، رادیو منافق، رادیو زمانه، شبکه دویچله و ۴۰ سایت و رادیو و تلویزیون دیگر علیه بنده غضب کرده که بنده از این موضوع خوشحالم و خوشحال‌تر از اینکه دولت یازدهم از جریان سالم انقلاب اسلامی استفاده کرده است.
 
در خلال صحبت‌های مصطفی پورمحمدی علی لاریجانی از وی خواست تا جنس سخنانش را عوض کند.
 
وزیر پیشنهادی دادگستری در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز داستان‌های عجیبی به بهانه مبارزه با اشرافی‌گری علیه بنده از سوی نمایندگانی مطرح شد که داعیه‌دار عدالتند.
 
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه ۱۴۵ نفر از نمایندگان برای دفاع از بنده ثبت‌نام کرده بودند، از آنها تشکر کرد و همچنین از منتقدان و تهمت‌زنندگانش نیز تشکر کرد و افزود: بنده برای آنان مغفرت را خواستارم و برای یکی از آنها نیز نماز استغفار خواندم.
 
پس از اتمام سخنان وزیر پیشنهادی دادگستری، تعدادی از نمایندگان مجلس برای روبوسی در جایگاه پورمحمدی حضور یافتند.
 
سپس نوبت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسید. وی به دلیل نداشتن موافق و مخالف به تشریح برنامه‌هایش پرداخت و بیشتر وقت خود را برای رییس‌جمهور ذخیره کرد.
 
در طول نطق وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حسینیان، رسایی، زارعی، قدوسی، غصنفرآبادی، اسداللهی، بت‌کلیا، کرمی و لاهوتی در کنار کرسی پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری تجمع کرده و با وی مشغول صحبت شدند.
 
لاریجانی پس از نطق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به حادثه اتفاق افتاده در کردستان گفت: شهادت چهار نفر از فرماندهان کردستان به دلیل انفجار مین‌های قدیمی بر جای مانده در منطقه بود.
 
قبل از آغاز بررسی رسیدگی صلاحیت و برنامه‌های محمدرضا نعمت‌زاده وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا باهنر با اشاره به اعتراض برخی از نمایندگان در اعتراض به موافقت یا مخالفت چند باره یک نماینده گفت: براساس مکانیزم آیین‌نامه علی‌رغم ثبت‌نام تعداد زیادی از نمایندگان، براساس قرعه‌کشی عمل کردیم و به همین دلیل نام برخی از همکاران چند بار در میان موافقان و یا مخالفان به چشم می‌خورد.
 
وی افزود: شاید جلسه بررسی صلاحیت وزرا فرصت خوبی برای شناسایی این ایراد آیین‌نامه و رفع آن باشد ولی در حال حاضر مُر قانون را اجرا می‌کنیم.
 
سپس نوبت رسیدگی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت شد.
 
عبدالله کائیدی، قربانی، عبدالله تامینی و عطالله حکیمی در مخالفت و محمدباقر شریعتی و شهباز حسن پور در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های نعمت‌زاده سخن گفتند.
 
در خلال نطق محمدباقر شریعتی، باهنر خطاب به نمایندگان گفت: آقایان در جایگاه وزرا نشسته‌اند و وزرا جایی برای نشستن ندارند.
 
در جلسه امروز تنی چند از وزرای پیشنهادی دولت یازدهم برای گفت‌وگو، مصافحه و روبوسی با نمایندگان مجلس به میان صندلی‌های آنان رفتند، از جمله وزیر پیشنهادی امور خارجه و وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان.
 
شهباز حسن‌پور در نطق خود که در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت سخن می‌گفت، همه وزرای پیشنهادی را وزیر خطاب کرد که این سخن حسن‌پور اعتراض برخی از نمایندگان را در پی داشت.
 
باهنر در خلال نطق حسن‌پور از نمایندگان خواست تا فقط درباره وزیر پیشنهادی در دستور صحبت کنند و از نام بردن اسامی سایر وزرای پیشنهادی به شدت پرهیز کنند.
 
حسن‌پور در پایان نطق دفاعیه‌اش گفت: شیر اگر پیرهم باشد، شیر است.
 
با قرار گرفتن عبدالله تمیمی پشت تریبون مجلس در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعتَ، معدن و تجارت، برخی نمایندگان به هیات رییسه یادآور می‌شدند که چیزی به ساعت ۱۸ و پایان جلسه علنی نمانده است.
 
در حین نطق تمیمی، وقتی وی سن نعمت‌زاده را اعلام کرد و بر آن تاکید کرد، برخی از نمایندگان با عبارت (شیرِ شیرِ) به سخنان او واکنش نشان دادند. بیان این کلمات در حین مخالفت دیگر نماینده مخالف یعنی عطالله حکیمی نیز تکرار شد.
 
با پایان یافتن سخنان عطالله حکیمی، محمدرضا باهنر به خاک و خون کشیده شدن مردم مصر توسط ارتش این کشور را محکوم کرد و نمایندگان نیز با مشت‌های گره کرده شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
 
جلسه بعدازظهر مجلس در ساعت ۱۸:۱۲ پایان یافت و باهنر از نمایندگان خواست تا ساعت ۸ صبح فردا (پنجشنبه) برای ادامه بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در مجلس حضور یابند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر