در حال خواندن
فصلی نوین در عصر ارتباط
0

عبداله افتاده –
هفته نامه عصر ارتباط از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و بانکداری الکترونیکی آغاز کرده و از همان ابتدا، رویکردی جدی و انتقادی نسبت به حوزه‌های فناوری و بانکداری الکترونیکی داشته است. ما معتقدیم که فلسفه اصلی رسانه، ایجاد حلقه بازخورد در جامعه است و در واقع رسانه جدی می‌بایست بدون لکنت و با صراحت، مسایل و مشکلات موجود در حوزه تخصصی را با در نظر گرفتن انصاف و به صورت حرفه‌ای بیان کند. این شفاف‌سازی‌ها به ایجاد فضای رقابتی و بهبود عملکرد در کل صنعت ICT و بانکداری کمک می‌کند، ضمن آنکه گزارش‌های تحلیلی که در سال‌های اخیر در عصر ارتباط منتشر شده است، تصویر نسبتا دقیقی از وضعیت صنعت ICT و بانکداری و پرداخت الکترونیکی کشور ارایه کرده‌اند.

به هر حال طبق گزارش‌هایی که از سوی مراجع داخلی منتشر شده است، فناوری اطلاعات حداقل سهم حدود ۳ درصدی از GDP کشور را داراست. همچنین گردش مالی صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال برآورد می‌شود که البته این ارقام به شکل مستقیم است. به صورت غیرمستقیم نیز، بانکداری و پرداخت الکترونیکی و همچنین اپراتورهای موبایل و اینترنت، در کشور زیرساخت‌های اساسی را به منظور توسعه اقتصاد دیجیتال ایجاد می‌کنند.

بنابراین ما در عصر ارتباط، صنایعی را هدف نقد و بررسی و تحلیل و انتشار خبر قرار داده‌ایم که پایه‌های اقتصاد دیجیتال را تشکیل می‌دهند. اقتصادی که در سال‌های اخیر به سرعت سهمش را در اقتصاد کشور گسترش داده و به سرعت رو به رشد است.

عصر ارتباط، امسال تصمیم به گسترش فعالیت‌ها و تنوع در خدمات خود گرفته است. این تغییر و تحولات در ابعاد مختلفی از جمله راهبردها و رویکردها، خدمات و حتی منابع و سرمایه‌های انسانی بوده که حتی نشانه‌هایی از این تحولات در ظاهر و محتوای هفته‌نامه نیز مشهود است. لذا ما با بهره‌گیری از نیروهای خوش‌فکر و مستعد، این تحولات فکری را به عمل تبدیل خواهیم کرد.

یکی از تجربیات موفق ما در سال ۹۸، برگزاری نخستین «سمپوزیوم بانکداری نوین» با حضور مدیران ارشد صنعت مخابرات و بانکی و همچنین سخنرانی موثرترین افراد این صنایع به علاوه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است که طبق برنامه‌ریزی‌ها در عصر ارتباط، این سمپوزیوم را به صورت سالانه برگزار خواهیم کرد. همچنین حضور گسترده در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، چاپ و نشر به‌روزترین کتاب‌های مرتبط با صنایع ICT و بانکداری، ترجمه و انتشار آخرین گزارشات خارجی و برگزاری دوره‌های آموزشی و رویدادهای علمی تخصصی، از دیگر برنامه‌های عصر ارتباط در دوره جدید است.

لذا از همه فعالان در صنایع فناوری اطلاعات و بانکداری دعوت می‌کنیم تا ما را در این مسیر با تشریک دانش و ارسال مطالب خود همراهی کنند. همچنین در این راستا، دست همکاری بانک‌ها، شرکت‌های پرداخت، اپراتورهای موبایل و شرکت‌های فناور را در اجرای این برنامه‌ها به گرمی می‌فشاریم.  

*قائم مقام مدیرمسوول هفته نامه عصر ارتباط

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر