در حال خواندن
فناوری تشخیص چهره هوشمند شکست خورد!
0

نود فناوری – به نظر می‌رسد که فناوری تشخیص چهره برای نخستین بار با یک شکست مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، فناوری تشخیص چهره که یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های جهان به شمار می‌رود، حالا به نظر می‌رسد که با یک شکست بزرگ مواجه شده است بدین ترتیب که مقامات پلیس نیویورک برای نخستین بار تلاش کردند از این فناوری جدید بهره ببرند تا بتوانند چهره و هویت رانندگان مشکوک به اقدامات تروریستی و حرکات خطرناک و خشونت بار را شناسایی کنند اما موفق نشدند.

مقامات این شهر بزرگ پیش‌تر برای استفاده از دوربین‌های پیشرفته شناسایی چهره برای تشخیص رانندگان مشکوک به فعالیت‌های تروریستی خبر داده بودند و به طور آزمایشی نیز در سال ۲۰۱۸ میلادی چند بار مورد استفاده قرار گرفته بود.

بر اساس گزارش‌های منتشره در وب سایت انگجت، پلیس نتوانست با بهره‌مندی از فناوری مذکور حتی یک چهره درست و منطبق بر اطلاعات و داده‌های موجود در دیتاسنترهای پلیس را تشخیص دهد و به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، این مساله نشان دهنده یک شکست مفتضحانه برای فناوری تشخیص چهره هوشمند و احراز هویت بیولوژیکی محسوب می‌شود.

این فناوری جدید در صنایع مختلفی همچون هوانوردی، فرودگاهی، پلیس، امنیتی، آموزشی و اداری مورد کاربرد و استفاده قرار گرفته است و پیش‌تر انتظار می‌رفت که بتواند تحولات و تغییرات عظیم و قابل توجهی را در این حوزه‌ها ایجاد کرده و به خدمت بشریت درآید.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر