در حال خواندن
لینک دردسر ساز برای کاربران آیفون
0

پس از شناسایی یک آسیب پذیری در سیستم ارسال پیامک آیفون حالا مشکل دیگری در سیستم عامل این گوشی موجب می شود تا در صورت ارسال یک لینک خاص برای کاربران آنها دچار مشکل شوند.

نود فناوری – لینک یاد شده مرورگر سافاری را از کار می اندازد و موجب راه اندازی چند باره گوشی آیفون می شود. بررسی ها نشان می دهد این مشکل محدود به آیفون نیست و رایانه های مک را هم دچار مشکل می کند.لینک یاد شده به آدرس crashsafari.com بعد از باز شدن یک رشته عددی بسیار طولانی تولید می کند که نوار آدرس مرورگر و همین طور حافظه آن را پر کرده و مرورگر سافاری را قفل و در نهایت آن را از دسترس خارج می کند. بعد از حدود ۲۰ ثانیه کاربر گوشی آیفون مجبور به راه اندازی مجدد گوشی می شود و در همین حین آیفون هم به شدت داغ می کند.کاربران تبلت های آی پد هم از وجود مشکل مشابهی خبر داده اند و می گویند حتی در صورت اجرای مرورگر کروم هم با چنین مشکلی مواجه می شوند. رایانه های مک هم در صورت مراجعه به این آدرس دچار مشکل می شوند، البته شدت آن بستگی به قدرت پردازشگرهای رایانه ها دارد. اپل هنوز در مورد این مشکل اظهار نظری نکرده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر