در حال خواندن
مراسم سونی در تهران برگزار شد
0

نود فناوری-در حالی که هنوز چند روزی از معرفی پرچمداران جدید سونی در نمایشگاه موبایل بارسلون نمی گذرد، سونی با سرعت عمل چشمگیری این دو تلفن هوشمند را به ایران آورده است. شرکت ژاپنی برای این منظور صبح امروز طی مراسمی در بام تهران، به شکل رسمی از اکسپریا اکس زد ۲ و اکس زد ۲ کامپکت پرده برداشت.

با توجه به اینکه در اواخر سال ۹۶ به سر می بریم، مراسم سونی با حال و هوای نوروزی آغاز شد و در ابتدا تخم مرغ های سفالی برای رنگ آمیزی در اختیار خبرنگاران قرار گرفت تا ۳ نفر با رای خود خبرنگاران به عنوان برنده مشخص شوند.

اما سونی در پرچمداران جدید روی سرگرم سازی تمرکزی ویژه دارد و این موضوع در مراسم شرکت ژاپنی هم نمود داشت. بر همین اساس بام تهران به عنوان محل رونمایی در نظر گرفته شده بود و خبرنگاران حاضر، پیش از آغاز رونمایی سواری با «زیپ لاین» را تجربه کردند که فضایی مفرح و پر انرژی ایجاد کرده بود.

در ادامه مدیر کشوری سونی موبایل در ایران با حضور بین خبرنگاران اعلام کرد از حضور در ایران و تماشای شور و هیجان نوروزی خرسند است و سپس به تاکید روی اهمیت سرگرمی برای سونی پرداخت.

مایلم از این فرصت استفاده کنم تا با تازه‌ترین دستاوردهایمان که به‌تازگی از آن‌ها در کنگرهٔ جهانی موبایل در بارسلونا رونمایی کردیم، شما را امروز با دورِ تند، به آینده ببرم.  Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact تازه‌ترین تلفن‌های هوشمند ممتاز ما هستند که به یکی از پیشرفته‌ترین دوربین‌های تلفن‌های هوشمند مجهز‌اند. زندگی به‌سرعت در گذر است ولی نه آن‌قدر سریع برای دوربین! اگر سرگرمی اولویت شماست، جای درستی آمده‌اید. ما با محصولات جدیدمان برای ضبط فیلم، لذت شنیدن موسیقی و تماشا، که سرگرمی را به حد نهایت می‌رسانند، مرزهای Sony را بیش از پیش درنَوَردیده‌ایم.

پس از آن بود که دو پرچمدار تازه وارد برای آشنایی از نزدیک در اختیار حضار قرار گرفت. زبان طراحی سونی در این نسل متفاوت است و شرکت ژاپنی تلاش کرده آن را بهبود دهد. البته حاشیه های صفحه نمایش هنوز قابل توجه هستند اما با تغییر طراحی، ارگونومی محصول از قبل بهتر شده است.

ویژگی مهمی که اکسپریا اکس زد ۲ را از پرچمداران دیگر متمایز می کند، سیستم لرزش پویا نام دارد. این فناوری جدید در حقیقت با پردازش صدای بازی یا ویدیوهای در حال پخش، با ایجاد بازخورد لرزشی برای شما تجربه ی لمسی جدیدی خلق می کند. از دیگر ویژگی های پرچمداران جدید نیز می توان به دوربین ۱۹ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۴K HDR، صفحه نمایش ۵.۷ و ۵ اینچی HDR، قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم در هر ثانیه و اسپیکر های استریو اشاره کنیم که به زودی در بررسی دیجیاتو با جزئیات آنها آشنا می شوید.

اشلی جان در سخنرانی خود به محصول جدید دیگر سونی هم اشاره کوتاهی داشت، Xperia Ear Duo که دستیار هوشمند سونی محسوب می شود و به شکل یک هندزفری طراحی شده است.

ما همچنین محصول هوشمند جدید Xperia را با طراحی مشابه معرفی کردیم که جسورانه، به جایی رسیده است که تلفن هوشمند تاکنون به آن نرسیده! Xperia Ear Duo.  «دستیار شخصی درون‌گوشی» ما، محصول هوشمندی است که بدون دخالت دست شیوهٔ جدیدی از ارتباطات را ارائه می‌کند. مأموریت Sony Mobile خلق و ارتقاء تجربه‌های روزمره است. بله، این تجربه‌ها از طریق فناوری ممکن شده‌اند ولی این عنصر انسانی است که آن‌ها را یک سر و گردن بالاتر از بقیه نگه می‌دارد.

اما این محصول در مراسم رونمایی پیش چشم خبرنگاران قرار نگرفت و برای آشنایی بیشتر با آن باید مدت بیشتری منتظر بمانیم. قیمت و زمان دقیق عرضه محصولات جدید هم در این مراسم اعلام نشد، اما برای بد نیست بدانید که اکسپریا XZ2 در بازار امارات با قیمت ۲۹۰۰ درهم عرضه می شود و انتظار می رود در ایران هم با رقم نسبتاً مشابهی مواجه باشیم.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر