در حال خواندن
مشترکان همراه اول برای حل سریعتر مشکلاتشان به صورت رایگان با ۹۹۹۰ تماس بگیرند
3

نود فناوری – شرکت‌ها برای سازماندهی تمامی تماس‌های مشتریان خود از راه‌های گوناگون، مانند تلفن،تلفن گویا، فکس اینترنتی، نامه، ایمیل و چت آنلاین، که امروزه محبوبیت روبه‌رشدی یافته است، از آن بهره می‌برند. با این حال پیش از این بسیاری چشم بر فواید مرکز تماس می‌بستند و قیدش را می‌زدند زیرا از دید برخی مدیران راه‌اندازی مرکز تماس درون سازمان به شکل سنتی هزینه و دردسر زیادی دارد ولی از زاویه نگاه مشتریان چنانچه نقطه تماسی بین کاربران با شرکت‌های بزرگ نباشد و آنها نتوانند مشکلات فنی و غیر فنی خود را از این مسیر حل کنند به راحتی جذب سایر شرکت‌های دیگر می‌شوند.

از همین رو همراه اول با درک این مهم با راه‌اندازی بزرگترین مرکز تماس کشور سعی در برقراری ارتباطی دوسویه با مشترکان خود داشته که در این مسیر بر خلاف ایرانسل بابت تماس‌های دریافتی مرکز تماس مشترکانش را شارژ می‌کند و همین هم عاملی برای انتظار بیشتر مشترکان اپراتور دوم در تماس با آن شده‌است، هزینه تماس ورودی از مشترکان همراه اول و تلفن ابت به سمت ۹۹۹۰ کاملا رایگان در نظر گرفته شده است.

نکته دیگری که مشترکان همراه اول به اشتباه برای حل مشکلات ارتباطی خود در پیش می‌گیرند تماس با شماره‌های غیر از ۹۹۹۰ همچون شماره تماس‌ ۱۹۵ است که برای این منظور پیشنهاد می‌شود مشترکان برای حل مشکلات احتمالی خود ابتدا با شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرند چنانچه مشکلاشان حل نشد از سرشماره‌های دیگر اقدام به پیگیری کنند.

مرکز تماس همراه اول یا همان شماره تلفن پشتیبانی همراه اول ۹۹۹۰ است و مشترکان می‌توانند با این شماره تماس بگیرند و سوال‌ها، مشکلات، انتقادها و پیشنهادهای خود را با کارشناسان همراه اول در میان بگذارند. کاربران سایر خطوط شامل تلفن ثابت و خطوط دیگر اپراتورها نیز برای ارتباط با پشتیبانی همراه اول باید شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ را شماره‌گیری کنند.

مرکز تماس همراه اول به صورت شبانه روزی و ۷ روز هفته، از طریق ارتباط تلفنی، پست الکترونیکی، دورنگار و چت آنلاین پاسخگوی سوالات، پیشنهادات و شکایات مشتریان همراه اول می باشد.

۱- پاسخگویی تلفنی (شماره ۹۹۹۰ برای تماس با تلفن همراه و ۰۹۱۲۹۹۹۰ برای تماس با تلفن ثابت):

این مرکز به منظور ارائه خدمات مطلوب آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات بوده و انواع خدمات ذیل توسط کارشناسان پاسخگو و یا از طریق سامانه تلفنی (IVR) ارائه می گردد:

ارائه اطلاعات مربوط به سرویسها، خدمات و صورتحساب به مشتریان
پیگیری و حل مشکل مشتریان در کوتاهترین زمان ممکن و تشکیل تیکت در صورت لزوم
اعلام وضعیت سیمکارت و علت قطع تلفن همراه
اطلاع از مدت و مبلغ اعتبار سیمکارت، افزایش اعتبار، انتقال شارژ و نحوه استفاده از آن
راهنمایی در مورد خرید، ثبت نام و نقل و انتقال تلفن همراه
اعلام نشانی و شماره تلفن ادارات و مراکز ارائه خدمات (مراکز تلفن ثابت،دفاتر ارتباطی و ICT) تمام نقاط کشور
راهنمایی مشترکین درباره چگونگی استفاده از رومینگ بین الملل، کشورهای طرف قرارداد و تعرفه های جاری
فروش انواع Device های اینترنت همراه  ( بزودی )

نحوه فعالسازی و اتصال به اینترنت
راهنمایی مشترکین در خصوص نحوه فعالسازی بسته های هوشمند اینترنت، پیامک و مکالمه
دریافت گزارشات مربوط به مشکلات شبکه اعم از پوشش شبکه و آنتن دهی و پیگیری زمان رفع مشکل
قطع و وصل پیامکهای انبوه تبلیغاتی و پیامک های مبتنی بر محتوی

همچنین IVR دو زبانه (فارسی و انگلیسی) مرکز تماس همراه اول خدماتی به شرح ذیل را به مشترکین محترم ارائه می نماید:

خدمات مالی (اعلام جزییات و پرداخت قبض پایان دوره و میان دوره، اطلاع از تعرفه ‏ها و …)
دریافت اطلاعات، فعالسازی و غیرفعالسازی سرویسهای ویژه (اینترنت همراه، آوای انتظار، همراهان اول، پیامک تبلیغاتی، تماس بان و …)
دریافت خدمات غیرحضوری (قطع و وصل خط، دریافت PIN و PUK، دریافت ریز مکالمات، تغییر رمز عبور)
اطلاع از اینترنت همراه (نوترینو)، خرید بسته‏ ها و اعلام مشکلات
شرکت در نظرسنجی و ارائه پیشنهادات و انتقادات
امکان شارژ TOP UP (مستقیم) بصورت دلخواه
خروج از لیست سیاه (ویژه مشترکین اعتباری)

۲-پست الکترونیکی:

مشترکین محترم می توانند سوالات، مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص خدمات همراه اول به آدرس پست الکترونیکی (۹۹۹۰@mci.ir) ارسال نموده و پاسخ لازم را دریافت نمایند.

 

۳-دورنگار

مشترکین محترم می توانند سوالات، مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص خدمات همراه اول به دورنگار مرکز تماس همراه اول به شماره ۰۹۱۲۹۹۹۹۹۰۰ ارسال نموده و پاسخ لازم را دریافت نمایند.

 

۴-چت آنلاین  ( از من بپرس )

این خدمت برای مشترکین محترم که به سامانه “همراه من” به آدرس (my.mci.ir) مراجعه می نمایند در دسترس بوده و پاسخگوی سوالات خواهد بود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.
  • سیدصابرنوابی
    ۱۳۹۹-۰۶-۱۹ در ۱۵:۴۸

    سلام آیاباخط واپراتورهای دیگه میتونم با همراه اول تماس برقرارکنم

  • فیروزی
    ۱۳۹۹-۰۷-۱۷ در ۲۱:۱۴

    می شود علامت ۳G تبدیل علامت ۴G روی تنظمات نوت ۸ پر و و دروستای کوهستانی فعال کنید روی همراه اول ۰۹۱۸۵۲۴۹۱۵۳

  • زهرا
    ۱۳۹۹-۰۷-۳۰ در ۲۳:۵۳

    سلام …من اینترنتم بالا میاد ..بسته اینترنتی هم دارم ..ولی پیام ها تو پیام رسان ها مخصوصا واتساپ برام بالا نمیاد..نمیدونم چشه”!!!!!!

ارسال یک نظر