در حال خواندن
مطابق گزارش وزارت ارتباطات؛ کدام اپراتور آنتن‌دهی بهتر و مشترکان راضی‌تری دارد؟
0

هر کار و کسبی با توجه به ابعاد خود به اندازه ای از تجهیزات و امکانات نیاز دارد. یک سوپرمارکت محلی به یک فروشگاه، تعدادی قفسه، تعدادی اپراتور فروش محدود می شود، در حالی که فروشگاه های زنجیره ای باید در نقاط متعدد همین امکانات را برای کار و کسبشان مهیا کنند. ماهیت کار و کسب فروشگاهی به گونه ای است که افزایش شعب تنها در راستای افزایش سود و گسترش کارشان است. اما دسته ای از کار و کسب ها نیز وجود دارند که از ابتدا باید پوششی سراسری داشته باشند تا آن کار و کسب معنا پیدا کند. مثال این نوع از کار و کسب ها ارتباطات مخابراتی است. نمی توان به متقاضی خدمات مخابراتی تلفن همراه داد و به او گفت که تنها در فلان منطقه یا فلان شهر امکان استفاده از آن را داری. مشترک می خواهد در شهرها، روستاها، جاده ها،‌ در ارتفاعات و سواحل امکان استفاده از تلفن همراهش را داشته باشد. بنابراین شرکت های مخابراتی برای تامین خواسته مشتریان خود لازم است در تمامی نقاط پوشش مخابراتی را فراهم کنند. موضوع گزارش پیش رو تعداد سایت های فعال شبکه تلفن همراه به تفکیک اپراتور و فناوری و مقایسه عملکرد اپراتورها در این حیطه است.

تعداد سایت های فعال اپراتورها

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعداد سایت های فعال ۲G اپراتورهای همراه اول و ایرانسل تا پایان سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۸ هزار و ۵۵۱ و ۱۴ هزار و ۹۸۵ سایت بوده است. اپراتور رایتل سایت فعال ۲G ندارد.

مطابق با همین آمار تعداد سایت های فعال ۳G همراه اول ۱۹ هزار و ۲۹۳، سایت های فعال اپراتور ایرانسل ۱۵ هزار و ۵۹ و تعداد سایت های فعال اپراتور رایتل ۳ هزار و ۸۵۸ سایت بوده است.

همچنین مطابق آمار رگولاتوری تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ تعداد سایت های فعال ۴G اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به ترتیب ۱۷ هزار و ۲۲۰، ۱۵ هزار و ۱۵۱ و هزار و ۸۱۶ سایت بوده است.

مطابق آمار مذکور تعداد سایت های اپراتور همراه اول در مقایسه با سایر اپراتورها در هر بخش و در مجموع بیش از آن ها بوده است که این امر پوشش بهتر مخابراتی برای مشترکان این اپراتور را فراهم می کند.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر