در حال خواندن
معرفی بهترین لپ تاپ‌های صنعتی
1

نود فناوری-لپ تاپ‌های صنعتی و یا جان‌‌سخت، لپ تاپ‌هایی با مقاومت بالای فیزیکی هستند که به منظور استفاده در محیط‌های پر‌خطر صنعتی و عملیاتی طراحی می شوند، در این مطلب به معرفی ۵ مدل از بهترین لپ تاپ‌های صنعتی می پردازیم. با داشتن مشاغل صنعتی و عملیاتی کاربر به لپ تاپی نیاز دارد که بتواند بدون نگرانی از آن در محیط‌های پر خطر کاری استفاده کرده و همیشه و در هر شرایطی آن را با خود حمل کند و لپ تاپ‌های صنعتی دقیقا با همین هدف طراحی می شوند.

لپ تاپ‌های صنعتی گجت‌هایی هستند که نیازی به دل‌سوزی شما ندارند و به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند تا بتوانند در مقابل سقوط، اعمال وزن در اثر افتادن و یا قرار گرفتن اجسام سنگین و خشن بر روی بدنه آنها و نفوذ آب، گرد و خاک مقاومت کنند، شرایطی که اکثر لپ تاپ های موجود در بازار را سریعا و برای همیشه خاموش خواهد کرد.
نخستین فاکتور شاخص به هنگام صحبت در مورد یک لپ تاپ صنعتی ویژگی های مقاومتی آن است اما در این مطلب سعی شده تا در کنار ویژگی های مقاومتی به کارایی و قدرت سخت افزاری لپ تاپ نیز توجه شود و با در نظر گرفتن همه جوانب، ۵ مدل از بهترین لپ تاپ های صنعتی به مخاطب معرفی شود.
۱٫Panasonic Toughbook CF-54
• نقاط قوت
۱- بدنه مستحکم و کیفیت ساخت بالا
۲- Trackpad دقت بالایی دارد
• نقاط ضعف
۱- حافظه رم پایین ۴ گیگابایتی
۲- چراغ‌های علامت به خوبی معرفی نشده اند

شرکت پاناسونیک این مدل را به طور اختصاصی برای کارکنان صنعت خودرو‌سازی و متخصصانی که نیاز به حضور دائمی در ماطق عملیاتی و نیز کارکنان حوزه تاسیسات و نگهداری طراحی کرده است؛ Toughbook CF-54 در مقایسه با ۴ لپ تاپ دیگر حاضر در لیست منتخب ما طراحی نازک تر و سبک تری دارد ودلیل این امر هم این است که این گجت در رده بندی لپ تاپ های نیمه صنعتی شرکت پاناسونیک جای گرفته است.
نیمه صنعتی بودن این لپ تاپ یعنی با وجود اینکه Toughbook CF-54 به اندازه ۴ لپ تاپ دیگر معرفی شده در این مطلب جان سخت نیست، اما هنوز مقاومت بالایی را در برابر ناملایمات محیطی از خود نشان می دهد، این لپ تاپ می تواند از سقوط از ارتقاع ۹۰ سانتی متری جان سالم به در ببرد و به لطف طراحی سبک و زیبا (در مقایسه با استاندارد های لپ تاپ های صنعتی) می توان به آن عنوان یک لپ تاپ مقاوم مناسب برای حمل و نقل نگاه کرد.
در قسمت سخت افزاری این لپ تاپ ۱٫۹ کیلوگرمی شاهد به کارگیری پردازنده Intel Core i5-6300U vPro در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم، کارت گرافیکی Intel Graphics و ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی هستیم؛ صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۴ اینچی است ودقت تصویری معادل ۱۳۶۶*۷۶۸ پیکسل را دارا است، ابعاد Panasonic Toughbook CF-54 برابر با ۲۷۱ در ۳۴۵ در ۳۰ میلی متر است.
۲-Dell Latitude 14 Rugged
• نقاط قوت
۱- مقاومت فیزیکی بسیار بالا
۲- قیمت مناسب
• نقاط ضعف
۱- ظرفیت پایین حافظه داخلی
۲- تنوع پایین پورت ها

Dell یکی از خوش نام ترین شرکت های فعال در حوزه تولید لپ تاپ ها است که در بحث طراحی و ساخت لپ تاپ های صنعتی نیز خوش درخشیده است. Dell Latitude 14 Rugged تلفیقی از یک لپ تاپ خشن و یک لپ تاپ به روز و قدرتمند است؛ کیفیت صفحه نمایش آن بسیار بالاست و به لطف روکش مات آن می توانید از این لپ تاپ در زیر نور مستقیم خورشید نیز استفاده کنید، سخت افزار به کار گرفته شده در آن از یک پردازنده Intel Core i5 در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک AMD Radeon R7 M360 با حافظه گرافیکی مجزا تشکیل شده که به لطف وجود ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD سرعت و عملکرد خوبی را به نمایش می گذارد؛ صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۴ اینچی دارای کیفیت Full HD است، ابعاد آن ۳۴۷ در ۲۴۳ در ۴۴٫۴ میلی متر بوده و وزنی ۱٫۹ کیلوگرمی دارد.
۳-Panasonic Toughbook CF-33
• نقاط قوت
۱- کیبورد جداشونده و قابلیت استفاده به عنوان تبلت
۲- صفحه نمایش فوق العاده
• نقاط ضعف
۱- وزن زیاد
۲- قیمت بالا

Panasonic Toughbook CF-33 یکی از منحصر به فرد ترین لپ تاپ های صنعتی بازار است، کاربر قادر است تا با جدا کردن کیبورد این لپ تاپ خشن از گجت به عنوان یک تبلت جان سخت و صنعتی استفاده کند و این ویژگی در مقایسه با ویژگی های به کار گرفته شده در دیگر مدل های موجود در لیست منتخب ما وجه تمایزی انکار نا پذیری برای Toughbook CF-33 به حساب می آید و طراحی هیبریدی این مدل سهولت حمل و نقل گجت را افزایش می دهد. البته با در نظر گرفتن قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی آن بدیهی است که هر کاربری به دنبال خرید آن نخواهد رفت.
در بحث سخت افزاری این لپ تاپ شاهد به کار گیری پردازنده Intel Core i5-7300U، ۸ گیگابایت حافظه رم، کارت گرافیکی Intel HD Graphics 620 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD هستیم و صفحه نمایش ۱۲ اینچی لپ تاپ دارای رزولوشنی ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی است. Toughbook CF-33 ابعادی برابر با ۳۱۳ در ۲۸۸٫۴ در ۴۶٫۱ میلی متر و وزنی معادل ۲٫۷۶ کیلوگرم دارد. این مدل در حال حاضر فقط در بازار آمریکا عرضه شده و انتظار داریم تا در آینده نزدیک در سایر کشورها قابل دسترسی باشد.
۴-HP ProBook x360 11 G1 EE Notebook PC
• نقاط قوت
۱- قیمت مناسب
۲- طراحی نازک و سبک
• نقاط ضعف
۱- قدرت سخت افزاری پایین در مقایسه با دیگر رقبا
۲- مقاومت فیزیکی پایین تر در مقایسه با دیگر رقبا

کاربر با نگاهی سریع به این مدل تصور خواهد کرد که این لپ تاپ گجتی در رده کاربری عمومی است و ظاهر آن هیچ شباهتی به یک لپ تاپ صنعتی ندارد، اما واقعیت این است که ProBook x360 11 G1 EE یک لپ تاپ نیمه صنعتی است که به لطف استفاده از ضربه گیر های صنعتی در تولید بدنه اش می تواند در مقابل سقوط و ضربه مقاومت بیشتری را نسبت به یک لپ تاپ معمولی نشان دهد.
کیبورد این گجت در مقابل نفوذ مایعات عایق بندی شده و جنس صفحه نمایش آن از نوع مقاوم Gorilla Glass 4 است. ProBook x360 11 G1 EE دارای پردازنده ای از نوع Intel Celeron N3350 بوده،از ۲ الی ۸ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می کند، کارت گرافیکی Intel HD Graphics 500 در ساخت آن به کار رفته و حافظه داخلی ای ۱۲۸ گیگابایتی از نوع SSD دارد.
سایز صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۱٫۶ اینچ و دارای دقت تصویر HD است و با ابعاد ۲۰۷ در ۳۰۲٫۴ در ۱۹٫۹ میلی متری اش وزنی معادل ۱٫۳۵ کیلوگرم دارد. شاخص ترین ویژگی این مدل طراحی کیبورد تا شونده آن است که به کاربر اجازه می دهد تا از این لپ تاپ به عنوان یک تبلت استفاده کند.
۵-Lenovo ThinkPad 11e
• نقاط قوت
۱- قدرت سخت افزاری مناسب
۲- طراحی جان سخت و مقاوم
• نقاط ضعف
۱- ضخامت بالای بدنه

این مدل نیز همانند ProBook x360 11 G1 EE ظاهری شبیه به یک لپ تاپ با رده کاربری معمولی دارد، ThinkPad 11e در واقع یک لپ تاپ معمولی است که شرکت سازنده آن را برای زنده ماندن در شرایط سخت تجهیز کرده است.
پورت ها و لبه های بدنه این لپ تاپ مقاوم سازی شده اند و نتیجه این تغییرات مقاومت باور نکردنی این لپ تاپ در مقابل سقوط از ارتفاع ۹۰ سانتری متری است؛ ThinkPad 11e دارای گواهینامه ای نظامی است که برای دریافت آن ها تحت آزمایشات بی رحمانه ای قرار گرفته و طبق این گواهینامه قادر است تا از شکنجه هایی مانند اعمال فشار وزنی بالا بر روی بدنه، لرزش های شدید، قرار گرفتن در محیط هایی با دمای فوق العاده بالا و نیز بسیار پایین و … جان سالم به در ببرد.
سخت افزار استفاده شده در ThinkPad 11e از کارایی قابل قبولی برخوردار است؛ پردازنده آن از نوع Intel Core i3-6100U بوده و شرکت سازنده کارت گرافیکی Intel HD Graphics 520 را برای آن در نظر گرفته است؛ ۸ گیگابایت حافظه رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD و صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل از دیگر ویژگی های سخت افزاری این لپ تاپ است. ThinkPad 11e ابعادی برابر با ۳۰۰ در ۲۱۰ در ۲۲٫۳ میلی متری دارد و وزن آن معادل۱٫۵ کیلوگرم است.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر