در حال خواندن
معرفی تویوتا C-HR؛ کراس اوور متفاوتی که احتمالا به بازار ایران می آید
0

با توجه به بازار داغ خودروهای کراس اوور، کمپانی های مطرح خودروسازی سعی می کنند از این بازار پر تب و تاب عقب نمانند و با عرضه محصولات بهتر به رقابت بپردازند.
نود فناوری – در چند سال اخیر عرضه خودروهای کراس اوور با قابلیت اسپرت و فرم بدنه شبیه به کلاس کوپه باعث شده که علاقه مندان به خودروهای کوپه که به فضای کابین نیز اهمیت می دهند به این بازار کشیده شوند. تویوتا نیز که جای خالی خود را در این بازار احساس می کرد با معرفی مدل زیبای C-HR در نمایشگاه خودروی ژنو به این سگمنت وارد شده است.دلیل اصلی تویوتا برای عرضه این خودرو، رقابت با نیسان جوک است. این سامورایی زیبا که توسط آقای هیرو کوبا طراحی و مهندسی شده می تواند به راحتی می تواند بازار فروش کراس اوور اسپرت نیسان را به خطر بیاندازد.تویوتا قصد دارد ماه آینده نمونه ی مسابقه ای این خودرو را برای ثبت رکورد به پیست جهنم سبز (نوربرگ رینگ) ببرد تا شتاب آن را به رخ رقبا بکشد. جالب است بدانید که نمونه استاندارد از پیشرانه همسان با نمونه مسابقه ای بهره می برد و دارای پیشرانه ۱.۵ لیتریِ مجهز به توربو شارژر است که توان تولید ۱۷۸ اسب بخار قدرت را دارد.جالب تر آنکه یک نمونه از C-HR نیز به شکل هیبریدی با مشخصات فنی مشترک با تویوتا پریوس جدید عرضه می شود که بازهم امکان واردات به ایران را دارد، به خصوص که هم اکنون نیز پریوس جدید در بازار کشورمان معرفی شده است.تویوتا از این خودرو که در نمایشگاه ژنو معرفی شد، به عنوان سلاح قدرتمند خود برای ورود به بازار کراس اوورهای اسپرت استفاده می کند تا بیشترین سهم بازار کراس اوورهای اسپرت را از آن خود کند.تویوتا برای این خودرو موتورهای متنوعی را در نظر گرفته که شامل پیشرانه ۱.۲ لیتری مجهز به توربوشارژر با ۱۱۵ اسب بخار قدرت، موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی، پیشرانه ۱.۵ لیتری که از توربوشارژر بهره می برد و موتور هیبرید ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر که قادر به تولید ۱۲۲ اسب بخار نیرو است، می شود.این خودرو دارای تمام شرایط ورود به ایران است، علاوه بر اطمینان مردم ایران به برند تویوتا و علاقه بازار کشور ما به کراس اوورها، در تمامی پیشرانه ها دارای حجمی پایین تر از ۲۵۰۰ سی سی است که واردات این خودرو را میسر می کند. پیش بینی می شود با ورود این خودرو به بازار ایران شاهد موفقیت C-HR در بازار ایران باشیم.منبع:motor1

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر