در حال خواندن
معرفی دوربین‌های ۲۵۰ هزار تومانی
0

مدت‌هاست دوربین دیجیتال گران شده؛ از دوربین‌های کامپکت خانگی و تمام اتومات گرفته تا دوربین‌های حرفه‌ای. در بازار گران و مطلاطم امروز که هنوز تکلیف خیلی چیزها از جمله قیمت دلار و واردات و تحریم مشخص نیست، خرید دوربین برای بسیاری از مردم کاری سخت و تجمل‌گرایانه شده است. اما این بازار‌ هنوز نفس می‌کشد. برای خرید یک دوربین متوسط و کوچک باید ۵۰۰ هزار تومان در جیب داشت و به بازار رفت اما برخی به‌رغم علاقه‌ای که به عکاسی دارند، شاید نتوانند برای خرید یک دوربین متوسط نیم میلیون تومان بپردازند. دوربین گوشی‌های تلفن همراه هم مزید علت نداشتن تمایل برای خرید دوربین دیجیتال شده است. اما هنوز دوربین‌های ۲۵۰ هزار تومانی می‌توان در بازار پیدا کرد. دوربین‌هایی که کف خواسته‌های شما را برطرف کند.

Fujifilm FinePix JV300 
سال‌ها پیش کانن را می‌توانستیم در لیست دوربین‌های متنوع و ارزان قیمت ببینیم. بعد از کانن، سامسونگ سیاست تولید دوربین‎های ارزان قیمت را پیش گرفت. امروز هر دو این برندها، در دنیای دوربین دیجیتال محبوبیت و موفقیت به دست آورده‌اند. حالا در لیست دوربین‌های ارزان قیمت، برند فوجی فیلم به چشم می‌خورد. مدل JV300 یکی از دوربین‌های ارزان قیمت فوجی فیلم است که در برابر قیمتش، امکانات خوبی به کاربر ارایه می‌دهد. سنسور این دوربین دارای وضوح ۱۴ مگاپیکسلی است و جالب است بدانید با این دوربین قادر به فیلمبرداری با کیفیت HD خواهید بود. لنز این مدل ۳۰-۱۱۴ میلی‌متری است و توانایی زوم سه برابر دارد. JV300 نمایشگر ۷/۲ اینچی ۲۳۰ هزار پیکسلی دارد. این دوربین مجهز به لرزشگیر تصویر، فناوری تشخیص چهره و تشخیص لبخند است. عکاسی با این دوربین بسیار ساده است و کافی است که پس از قرار دادن آن روی مود اتوماتیک دکمه شاتر را فشار دهید تا با کیفیت‌ترین عکس ممکن گرفته شود. JV300 بسیار سبک است. وزن آن بدون باتری و کارت حافظه ۱۰۰ گرم و با باتری و کارت حافظه ۱۲۰ گرم است. باتری این مدل نوع لیتیوم استاندارد است.
Fujifilm FinePix AX550
این دومین دوربین از فوجی فیلم است که در لیست دوربین‌های ۲۵۰ تومانی بازار امروز قرار گرفته. AX550 یک دوربین کوچک است که بدون باتری و کارت حافظه ۱۱۹ گرم و با باتری و کارت حافظه ۱۶۸ گرم است. یکی از چیزهایی که کاربران این دوربین را ناراضی کرده، باتری این مدل است که لیتیوم نیست. این دوربین با باتری قلمی سایز AA شارژ می‌شود. اما در عوض این دوربین ۱۶ مگاپیکسلی کیفیت خوبی دارد. لنز این مدل ۳۳-۱۶۵ میلی‌متری است و قادر به بزرگنمایی پنج برابری است. شما با این دوربین کوچک و ارزان حتی قادر به فیلمبرداری HD نیز هستید. مدل AX550 فوجی فیلم مجهز به لرزشگیر تصویر و تشخیص چهره است. همچنین یک فلاش داخلی دارد که تا سه متر را روشن می‌کند. صفحه نمایش این مدل که دارای Live View نیز هست، ۷/۲ اینچ است.
Samsung ES81
نوبتی هم که باشد، نوبت سامسونگ است؛ پادشاه تنوع و قیمت. پیش از این سامسونگ در دوربین‌های ارزان قیمت، یکی از پیشروها بود. اما حالا خیلی از کاربران دوستدار فناوری‌های نوین به جای اینکه سامسونگ را با «ارزان قیمت» بودنش بشناسند، سامسونگ را با «آندرویید» می‌شناسند. آغاز کار سامسونگ در تولید دوربین‌های گلکسی که دارای سیستم‌عامل آندرویید است بسیاری از کاربران عکاس علاقه‌مند به فناوری‌های نوین را هیجان‌زده کرد. اما هنوز هم می‌توان مدل‌های ارزان قیمت اما کارایی را از سامسونگ در بازار دید. گفته می‌شود سامسونگ ES81 یکی از ارزان قیمت‌ترین دوربین‌های کامپکت این شرکت است. این مدل که مجهز به سنسور تصویر ۱۲ مگاپیکسلی است، قادر به فیلم برداری در رزولوشن VGA است. این مساله در مقایسه با دو دوربین قبلی برای سامسونگ یک امتیاز منفی است. اما به هر حال نمی‌توان نادیده گرفت که این دوربین ارزان قیمت کاربری بسیار آسانی دارد. لنز واید ۲۷ میلی‌متری این دوربین توانایی زوم پنج برابر را برای کاربرانش فراهم می‌کند. این مدل دوربین سامسونگ ۱۲۴ گرم وزن دارد و به لرزشگیر تصویر و تکنولوژی تشخیص چهره نیز مجهز است. ایزوی آن بین ۸۰ تا یکهزار و ۶۰۰ است و یک فلاش داخلی با سه متر برد دارد. صفحه نمایش مدل ES81 سامسونگ ۴/۲ اینچی است و باتری آن نیز لیتیوم استاندارد است. Canon Powershot A1400 دسته پاورشات‌های سری A کانن هنوز که هنوز است مخصوص کاربرانی است که می‌خواهند یک دوربین با امکانات متوسط و قیمت ارزان تهیه کنند. مدل A1400 یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است که توانایی فیلمبرداری HD نیز دارد. کاربر می‌تواند با لنز ۲۸ میلی‌متری آن تا پنج برابر روی سوژه‌ها زوم کند. اما باتری آن، باتری قلمی سایز AA است که شاید بیشتر کاربران را دل سرد کند. این دوربین برای آسوده‌خاطر کردن کاربران یک مود به نام Eco دارد که وقتی باتری دوربین در حال تمام شدن است و هیچ باتری دیگری ندارند می‌توانند از آن استفاده کنند و مدت زمان عکاسی‌شان را افزایش دهند. صفحه نمایش این دوربین ۷/۲ اینچ است و وزنش با باتری به ۱۷۶ گرم می‌رسد.
Canon PowerShot A810
به گزارش فناوران، مدل A810 را کانن سال گذشته وارد بازار کرد. بنابراین نگران نباشید که با ۲۵۰ هزار تومان یک دوربین قدیمی نصیب شما می‌شود. این دوربین کوچک با باتری و کارت حافظه ۱۷۱ گرم است و حسگر CCD با کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی دارد. کاربران می‌توانند با کیفیت HD با این دوربین فیلمبرداری هم انجام دهند. لنز دوربین هم ۲۸-۱۴۰ است که دارای امکان بزرگنمایی تا پنج برابر است. این مدل کانن دارای لرزشگیر تصویر و تکنولوژی تشخیص چهره و لبخند است. صفحه نمایش ۷/۲ اینچی دارد و از باتری قلمی سایز AA نیرو می‌گیرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر