در حال خواندن
مهلت قانون جرایم رایانه‌ای یک سال دیگر به اتمام می‌رسد
0

رئیس دفتر فناوری‌‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: قانون جرایم رایانه‌ای نیاز به اصلاح دارد و در این‌باره کاری در مرکز پژوهش‌ها آغاز شده است.
نود آی سی تی – مهدی فقیهی با بیان این مطلب گفت: برخی قوانین حوزه ICT از جمله قانون اجرای اصل ۴۴ در حوزه ICT باید مرور شود.

رئیس دفتر فناوری‌‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین قانون جرایم رایانه‌ای نیاز به اصلاح دارد و در این باره کاری را در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آغاز کرده‌ایم اما فعلا فضا در مجلس برای ارائه این اصلاحیه آماده نیست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مهلت قانون جرایم رایانه‌ای یک سال دیگر به اتمام می‌رسد و فرصت اعمال تغییرات است. این قانون به صورت آزمایشی و ۵ ساله بوده که در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به تصویب رسیده است.

فقیهی تصریح کرد: این قانون از لحاظ شکلی با ادغام در قانون مجازات اسلامی اصلاح شده است و باید از نظر محتوایی نیز با بررسی خلاء‌ها و مشکلات قانون اصلاح شود که اگر نهایی شود، در قالب طرح پیشنهادی نمایندگان به مجلس ارائه خواهد شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر