در حال خواندن
میزان پهنای باند اینترنت فروخته شده به شرکت‌ها کنترل می‌شود
0

مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: میزان پهنای باند فروخته شده به شرکت‌های مخابرات استانی، شرکت‌های PAP و ISPها تحت نظارت و کنترل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارند.
نود آی سی تی – علیرضا اصغریان با بیان این مطلب گفت: چنانچه مشاهده شود پهنای باند تامین شده با پهنای باندی که باید به خریداران فروخته می‌شد، تطابقی ندارد، فعالیت اپراتور سرویس‌دهنده متوقف می‌شود تا اپراتور پهنای باند را به شرایط مطلوب برساند.
وی با بیان اینکه در برخی مواقع انتظار کاربران از سرویسی که دریافت می‌کنند، بیش‌تر از میزان پهنای باندی است که در اختیار دارند و با اشاره به اهمیت اجرای مصوبه ۹۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ضوابط و چارچوب موافقت‌نامه سطح خدمات (SLA) خدمات ارتباطات داده‌ها گفت: کلیه اپراتورها به مبادله توافقتنامه سطح خدمات ملزم هستند و در صورت کاهش سطوح و شاخص‌های تعیین شده اپراتورها موظفند مطابق جداول تعیین شده در این مصوبه نسبت به محاسبه و جبران خسارت مشتریان اقدام کنند.
او با بیان اینکه اینترنت پرسرعت که هم‌اکنون در کشور توزیع می‌شود، در مقادیر مختلف سرعت دسترسی ۶۴ ، ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه است بیان کرد: برای مثال اگر کاربر یک سرویس ۱۲۸ کیلوبیتی را با نرخ اشتراک ۱۰ دریافت کند، حداقل سرعتی که دارد ۸/۱۲ کیلوبیت است و چنانچه در مواقع مختلف هر ۱۰ نفر دارای این اشتراک، به صورت همزمان از این سرویس استفاده کنند، به‌طور قطع سرعت سرویس کاربر پایین‌تر می‌آید.
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات رگولاتوری در ادامه بیان کرد: شرکت‌های خصوصی ارایه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت می‌توانند نقطه‌نظرات خود را در جهت کاهش قیمت و افزایش تنوع در سرویس‌های قابل ارایه به رگولاتوری ارایه کنند.
منبع:‌ ایسنا

رگولاتوری یک مصوبه خوب در خصوص ممنوعیت فروش اینترنت حجمی داشت که گویا به خاطره‌ها پیوست. متاسفانه این موضوع در حد اعلام باقی ماند البته امیدواریم مجددا این موضوع توسط رگولاتوری پیگیری شود.
 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر