در حال خواندن
ناگفته های ثبت برند از موسسه ثبت کریم خان
0

بازار کسب و کار امروز که سرشار از انتخاب های متفاوت، متعدد و زمان بسیار محدود برای آن، بازار رقابت برای جلب رضایت و توجه مصرف کنندگان بسیار شدید است، بطوریکه شرکتهای و کمپانیهای بزرگ به شدت با هم در رقابتند و تعداد بیشماری از کالاها و محصولات از نظر شکل، کیفیت و حتی نوع بسته بندی تشابه زیادی دارند و به نوعی کپی از روی یکدیگرند و متقاعد کردن مصرف کننده و افراد مختلف  برای امتحان کردن و استفاده از محصولات و خدمات بسیار سخت است. اما، با توجه بشرایط ذکر شده در همین بازار شرکتهایی هستند که مجصولاتشان بسیار پرفروش و محبوب است و معمولا سهم بسیار بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده اند و البته این شرکت ها حس وفاداری را در مشتریان بیش ازپیش برمی انگیزند و این نوع علاقه به یک برند فقط با *برندسازی* اتفاق می افتد.

ثبت برند و لوگو، مهمترین گام در این زمینه است که هر شرکت قبل از فرآیند برندسازی باید به آن بپردازد که البته گاهی اوقات موانعی بر سر راه ثبت برند وجود دارد که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

مهمترین عاملی که باعث اخطار یا ثبت نشدن علامت تجاری یا همان برند میشود، تشابه برندها با یکدیگر است به طور مثال در نظر بگبرید که شما از اداره مرکز مالکیت معنوی درخواست ثبت علامت *متال* را مینمایید در صورتیکه قبلا برندی به نام *میتال* ثبت گردیده ، اینجاست که کارشناسان اداره علامت از برند شما به دلیل تشابه با برندی دیگر ایراد گرفته و مانع ثبت برند میشوند.

عامل دیگری که ممکن است از ثبت برند شما جلوگیری کند امکان دارد رقبا و یا افراد دیگر قبل از اینکه شما به ثبت آن فکر کرده باشید پیش دستی کرده و علامت تجاری شما را به ثبت رسانده اند.

البته دقت داشته باشید که برند شما حتما باید در(( فرهنگ لغت دهخدا )) دارای معنی باشد، در غیر اینصورت حتما باید برای ثبت برندتان از کارت بازرگانی استفاده نمایید و حتی اگر برند شما به صورت انگلیسی باشد، باید از کارت بازرگانی در ثبت آن استفاده نمایید.

موضوع دیگر اینکه ، نام برند شما نمیتواند اسم یک مکان جغرافیایی باشد ، بطور مثال نمیتوانید از نام ((پاریس)) بعنوان نام تجاری خود استفاده نمایید و یا حتی از نامهایی که بصورت عام هستند بعنوان نام تجاری خود استفاده نمایید بطور مثال از کلمه ((رستوران)) نمیتوانید بعنوان نام تجاری استفاده نمایید.

دقت داشته باشید که اگر خواهان ثبت برند لاتین  محصولات خود هستید در صورتی که فارسی برندتان در فرهنگ لغت دهخدا باشد بدون دریافت کارت بازرگانی میتوانید از **قانون یک سوم **استفاده نمایید.(اگر در این مورد نیاز به اطلاعات بیشتر دارید حتما به سایت *ثبت شرکت کریم خان*مراجعه نمایید.)

در ثبت شکل یا همان نشان تجاری یا لوگو ، نیز به همین شکل است که نباید لوگوی انتخابی شما با لوگوی مجموعه های دیگر یا همکار دارای تشابه باشد و اگر این موضوع را رعایت نکنید ، قادر به ثبت نشان تجاری خود نخواهید بود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

  1. تصویر مدارک هویتی(شناسنامه و کارت ملی)
  2. شماره موبایل بنام صاحب برند
  3. آدرس و کد پستی
  4. گواهی امضاء
  5. نمونه تصویر رنگی برند

شما میتوانید برای ثبت برند ، ثبت شرکت ، دریافت کارت بازرگانی ، دریافت کد اقتصادی ، اخذ گواهینامه بین المللی ایزو و اخذ استاندارد ملی ایران با کارشناسان مجرب ما در ثبت کریمخان با شماره  87147000-021 تماس گرفته و یا با مراجعه به سایت ثبت کریم خان از مشاوره آنلاین ما بصورت رایگان بهره مند شوید.

منبع : ویرلن

درباره نویسنده
مهدی صادقی

ارسال یک نظر