در حال خواندن
نسخه اقتصادی پیکسل معرفی میشود
0

سال ۲۰۱۷ خبرهایی به گوش می رسید که نشان از کار کردن گوگل روی موبایل ارزان قیمتی از سری پیکسل داشت. قرار بود این موبایل در بازارهایی به جز آمریکا عرضه شود. پس از آن موبایل های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ اکس ال معرفی شدند، ولی همچنان خبری از نسخه ارزان قیمت تر نبود. اکنون گزارشات جدید اشاره به موبایل ارزان قیمتی از این سری دارند، که قرار است در تابستان پیش رو در بازار هند عرضه شود.

بنا بر گزارش اکونومیک تایمز گوگل در حال کار روی موبایل میان رده ای از سری پیکسل است و قصد دارد آن را در بازارهایی که نسبت به قیمت این گجت ها حساس هستند عرضه نماید. بر اساس گفته یکی از مدیران صنعت که اخیراً با مسئولان گوگل دیداری داشته انتظار می رود این تلفن هوشمند در ماه های تیر تا شهریور ماه سال جاری روانه بازار هندوستان شود.

 

همچنین در این گزارش اشاره شده که گوگل در پی تثبیت استراتژی های خود برای بازار هند است. در پی این تصمیم کمپانی ساکن ماونتین ویو قصد دارد برند Nest را که به تولید ترموستات های هوشمند می پردازد، در کشور یاد شده روانه بازار کند و در کنار آن برخی محصولات دیگر از جمله لپتاپ های پیکسل بوک را نیز عرضه نماید.

در صورتی که این تصمیم گوگل محقق شود، می توان انتظار داشت که مجموعه گجت های پیکسل گوگل در دسترس کاربران بیشتری، به خصوص در کشورهای پهناوری از جمله هندوستان قرار بگیرد؛ کشوری که بازار تلفن های هوشمند در آن در سال های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده. در کنار گوگل اپل نیز توجه ویژه ای به بازار هند دارد و مونتاژ آیفون ها را در این کشور آغاز کرده است.

در حال حاضر موبایل های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ اکس ال با قیمت های بیش از ۴ میلیون و نیز ۵ میلیون تومان در ایران به فروش می رسند. انتظار می رود اگر گوگل موبایل میان رده ای از سری پیکسل را روانه بازارها کند، در کشورمان نیز با استقبال بهتری نسبت به نمونه های گران قیمت فعلی مواجه شود.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر