در حال خواندن
نظر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره تفکیک جنسیتی در دانشگاه
0

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به دیدار عصر امروز اساتید این دانشگاه با آیت‌الله مکارم شیرازی بخشی از جزئیات این دیدار را مطرح کرد.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، جمعی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی عصر امروز سه‌شنبه با آیت‌الله مکارم‌شیرازی مرجع تقلید در مشهد مقدس دیدار کردند.در این دیدار حجت‌الاسلام سیدصدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی به ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه طی یک سال گذشته پرداخت.شریعتی با اشاره به بخشی از محورهای سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی پس از اطلاع از فعالیت‌های دانشگاه علامه طباطبایی از اجرای طرح جداسازی کلاس‌های دختران و پسران دانشجو در این دانشگاه ابراز رضایت کردند و آن را از جمله اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات اخلاقی در دانشگاه‌های کشور دانستند‌ و خواستار انجام این طرح به طور جدی در سایر دانشگاه‌ها شدند. وی افزود: این مرجع عالیقدر از تاسیس دانشکده الهیات در حوزه تفسیر قرآن توسط این دانشگاه تقدیر کردند و بر تفسیر مناسب قرآن و اقدامات موثر در این زمینه تاکید کردند.رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: بحث بعدی در سخنان ایشان مسئله فلسفی اسلامی بود که دانشگاه علامه طباطبایی دوره‌های لیسانس و دکترای آن را در کشور ایجاد کرده است و آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به ایجاد و تاسیس این رشته نیز ابراز رضایت داشتند. شریعتی با اشاره به توصیه‌های آیت‌الله مکارم شیرازی به جامعه دانشگاهی کشور گفت: امروز باید به علم در دانشگاه‌ها بها دهیم و دانشجویان را در مسیر توسعه علمی تربیت کنیم تا بتوانند رتبه‌های علمی بالایی را در دنیا کسب کنند. وی خاطرنشان کرد: ایشان بر استفاده از ظرفیت‌ها و باورهای دینی و فرهنگی در پرورش نسل جوان و دانشجویان امروز در دانشگاه تاکید کردند. 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر