در حال خواندن
نفرت کاربران اینترنت از تبلیغات هالیوودی داعش
0

استفاده گسترده تروریست‌های داعش از اینترنت برای نمایش صحنه‌های منزجر کننده قتل و کشتار دسته جمعی مردم بی‌گناه که یادآور خشونت برخی فیلم‌های هالیوودی است، نفرت کاربران را برانگیخته است.
به گزارش فارس به نقل از فرنس ۲۴ اعضای این گروهک خونخوار، تلاش دارند از تمامی اقدامات وحشیانه خود تصاویر مستند تهیه کرده و با نمایش آنها در اینترنت فضایی مملو از رعب و وحشت خلق کنند. اما این اقدامات به جای آنکه باعث ترساندن مردم شود، موجب نفرت کاربران از این گروهک ضد اسلامی و حیرت ناظران مستقل از شدت وحشی‌گری این تروریست ها شده است.تصاویر هوایی، نمایش لحظات انفجار و کشتار دسته جمعی مردم با حرکت آهسته، فیلم برداری صحنه های خونریزی و درگیری و حملات غافلگیرانه به افراد بی‌دفاع با دو دوربین و سپس پخش گسترده تصاویر و فیلم‌های مونتاژشده در فضای مجازی کاربری را که بی‌خبر از عوامل تهیه کننده این تصاویر باشد، غافل گیر کرده و حتی ممکن است این تصور را در وی ایجاد کند که در حال تماشای تبلیغات یک سریال آمریکایی یا یک فیلم هالیوودی است.اما این تصور اشتباه است. فیلم های یاد شده واقعی است و هیچ یک از ترفندهای جلوه‌های ویژه در آنها به کار نرفته است. تروریست های ضد اسلام داعش در یکی از فیلم‌های تبلیغاتی آنلاین خود که حدودا یک ساعت به طول می‌انجامد، جنایات بی‌پایان خود را با صراحتی بی‌نظیر به تصویر کشیده‌اند.در این فیلم که به سبک نمونه‌های مشابه هالیوودی “نوای شمشیر ۴” نامگذاری شده، ابتدا نمایی هوایی از منطقه مورد ادعای این گروهک که سوریه، لبنان، اردن، فلسطین و عراق را در بر می‌گیرد به نمایش درمی‌آید و سپس تصاویری از یک پهباد در حال پرواز بر فراز شهر فلوجه پخش می‌شود. در انتها هم صدای شلیک یک راکت شنیده شده و سپس فیلم آغاز می‌شود.فیلم‌های قبل از این فیلم عمدتا حاوی تصاویری از وحشی‌گری‌های داعش در سوریه هستند، اما فیلم جدید که حاوی تصاویر خشونت‌های داعش در عراق است به طور خاص برای ایجاد رعب و وحشت در مردم و ارتش عراق تهیه شده است. تصاویر این فیلم کشتار سربازان عراقی و مردم عادی، به گلوله بستن خودروهای نظامی و عادی حامل مقامات و نظامیان عراقی و نابودی تانک‌ها و عدوات ارتش عراق را به تصویر کشیده است. بر روی تصاویر ضبط شده که بعضا به طور آهسته نیز تکرار می شوند تا مخاطب را بیشتر تحت تاثیر قرار دهند سرودهای مذهبی و آیات قرآن هم پخش می‌شود. یکی از تکان دهنده ترین صحنه های فیلم نشان می دهد برخی قربانیان داعش در حال کندن قبر خود قبل از اعدام دسته جمعی هستند.خشونت این تصاویر تا بدان حد بالاست که حتی یوتیوب نیز آنها را از روی این سایت پاک می‌کند؛ اما تصاویر یاد شده مجددا با اسامی کاربری جدید و عناوین متفاوت در فضای مجازی بازنشر می‌شوند و در معرض دید کاربران قرار می‌گیرند.مقایسه برخی صحنه‌های این ویدیوها و به خصوص صحنه‌های هوایی آنها یادآور فیلم آمریکایی Zero Dark Thirty با موضوع دستگیری بن لادن است. در اواخر این فیلم‌ها به سبک فیلم های سینمایی، اسامی جنگجویان داعش و قربانیان آنها بر روی تصویر درج می شود.تروریست‌های داعش امیدوارند این اقدامات باعث فرار سربازان عراقی و ترساندن آنها شود ولی فتاوا و اظهارات روزهای اخیر روحانیون برجسته شیعه و سنی عراقی و حضور گسترده جوانان عراقی در مراکز جمع آوری نیرو برای نبرد با داعش این تاکتیک تبلیغاتی را به شکست کشانده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر