در حال خواندن
نگاهی به تمامی امور خیرخواه هانه همراه اول در سال ۹۷
0

به گزارش نود فناوری، اپراتور اول کشور در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی، در واپسین روزهای پایانی سال ۹۷ با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از باغ گیاه‌شناسی ملی حمایت کرد. این در حالی است که همراه اول در سالی که گذشت اقدامات موثری در حوزه های بشردوستانه، محیط زیست و اقدامات حامیانه در حوزه های گوناگونی انجام داده که در ادامه آنها را مرور می کنیم.

حمایت مالی همراه اول از باغ گیاه‌شناسی ملی برای سومین سال

«همراه اول» در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف حمایت از محیط زیست، اقدام به اجرای کمپین حذف قبوض کاغذی خود کرده و در این راه کمک شایانی به نگهداری درختان و حفظ گونه‌های گیاهی کرده است. علاوه بر این، از دو سال گذشته در راستای حفظ و حراست هر چه بیشتر از محیط زیست در قالب یکی از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی‌اش، وارد تفاهمی با مؤسسه تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع کشور شد. این تفاهم‌نامه در مراسم امروز ۲۱ اسفند ماه با حضور شاهین آرپناهی؛ مدیرکل ارتباطات همراه اول در محل باغ گیاه‌شناسی ملی برای سال ۹۸ به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان منعقد شد. وی درباره مفاد مطرح در این تفاهم‌نامه اظهار کرد: مؤسسه تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع کشور متعهد به حفظ، نگهداری و کاشت گونه‌های گیاهی در محل قطعه همراه اول به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع و مزین به لوگوی همراه اول می‌شود. مدیر کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران ادامه داد: همچنین این مؤسسه متعهد به کاشت و نگهداری حداقل ۵۰۰ گونه گیاهی انحصاری و در معرض خطر در محل باغ گیاه‌شناسی ملی ایران می‌شود. آرپناهی همچنین با اشاره به حمایت از باغ‌های گیاه‌شناسی کاشان و نوشهر به صورت توأمان، عنوان کرد: این مؤسسه متعهد می‌شود قطعه‌ای جدید در باغ جدیدالتاسیس گیاه‌شناسی ملی نوشهر جهت نمایش عموم به شرکت همراه اول اختصاص دهد. همچنین براساس این تفاهم‌نامه، شرکت همراه اول به عنوان حامی بانک ژن گیاهی که بزرگترین محل نگهداری بروز گیاهان در حال انقراض در سراسر کشور است، معرفی شد و به عبارت دیگر این بانک ژن مورد حمایت شرکت ارتباطات سیار ایران قرار گرفت. گفتنی است اقدام همراه اول برای حذف قبوض کاغذی در سال های گذشته موجب حفظ حدود ۱۲هزار و ۵۰۰ اصله درخت شده است. از دو سال گذشته بخشی از صرفه‌جویی‌های مالی حاصل شده شرکت ارتباطات سیار ایران، در قالب حمایت از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران در اختیار مؤسسه تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع کشور قرار گرفته است.

نقش مهم اپراتور اول در حفظ گونه های در حال انقراض کشور

دامنه حمایت همراه از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران در قالب پروژه مسئولیت اجتماعی به اندازه‌ای بوده است که عادل جلیلی؛ رئیس مؤسسه جنگل‌ها و مراتع کشور با مهم دانستن نقش اپراتور اول ارتباطی در حفظ گونه‌های در حال انقراض کشور در مصاحبه‌ای با ما گفت: همراه اول از دو جنبه به باغ گیاه‌شناسی ملی کمک می‌کند؛ یک روش این است که با ارسال پیامک‌ها و دعوت به مشارکت در کمپین «همراه طبیعت»، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را به مشترکانش انجام می‌دهد و منجر به فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در مواجهه با مقوله حفاظت از محیط زیست می‌شود.

رئیس مؤسسه جنگل‌ها و مراتع کشور خاطر نشان کرد: از جنبه دیگر، منابع مالی این اپراتور به نگهداری باغ گیاه‌شناسی، جمع‌آوری و پرورش گونه‌های گیاهی موجود در طبیعت نیز کمک شایانی می‌کند.

به گفته جلیلی با توجه به اینکه باغ گیاه‌شناسی ملی جزو پروژه‌های دولتی به حساب می‌آید و با منابع محدود دولت، نمی‌توان به رفع مشکلات و موانع آن پرداخت؛ لذا حمایت‌های مادی و معنوی برندهای فعال در بازار اقتصادی می‌تواند در امر نگهداری گونه‌های کمیاب و در حال انقراض کمک قابل توجهی کند و از این جهت انتظار می‌رود سایر کسب‌وکارها نیز بسته به بنیه اقتصادی خود دست به چنین اقداماتی برای حفاظت از محیط زیست کشور بزنند.

اقدامات همراه اول در طول سال گذشته به شرح جدول ذیل می باشد

 

اقدامات بشردوستانه محیط زیست اقدامات حامیانه
بهار حمایت مالی برای آزادی زندانیان // حمایت از طرح محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه مقاومت (رسام) // جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حمایت از سازمان عتبات عالیات، باشگاه‌های ورزشی، کمیته امداد امام خمینی و … // حمایت از هشتمین همایش فرهنگی بهمن علاالدین // حمایت مالی از نمایشگاه تخصصی الکامپ خوزستان // حمایت از چهارمین دوره کنفرانس مهندسی مخابرات ایران
تابستان مشارکت همراه اول در نوسازی مدارس مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و راه‌اندازی سرویس #۲۴* برای نوسازی مدارس مناطق محروم // ارسال پیامک جهت ترغیب مشترکان جهت مشارکت در جشن عاطفه های کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز طرح تأمین تجهیزات آب‌شیرین‌کن در شهرستان آبادان // ارسال پیامک اطلاع رسانی برای بازدید از باغ گیاهشناسی ملی ایران حمایت مالی از همایش ملی «فرصتها و چالشهای هوشمندسازی» // حمایت مالی از رویداد بزرگ سیمولتانه بین‌المللی شطرنج در تبریز // حمایت از تیم والیبال ورامین
پاییز حمایت از خیریه التیام // کلنگ زنی توسعه مدارس مناطق زلزه زده استان کرمانشاه  تأمین هزینه خرید ماسک برای مردم در مناطق آلوده // ارسال پیامک برای مشترکین جهت بازدید از باغ گیاهشناسی نوشهر حمایت از تئاتر رسوال // حمایت از فدراسیون ورزش‌های همگانی // حمایت از جشنواره فیلم مقاومت // حمایت از نهمین کنفرانس بین‌المللی OIC-CERT // حمایت از سمینار تحول دیجیتال و صنعت مخابرات // حمایت از کنفرانس اینترنت اشیا // حمایت از کنفرانس مهندسی برق // حمایت از همایش یلدای کارآفرینان استارتاپی
زمستان  حمایت از کمیته امداد امام خمینی(ره) // حمایت از بازارچه خیریه بیمارستان روزبه حمایت مالی جهت تأمین تجهیزات آب‌شیرین‌کن در شهرستان آبادان // امضای تفاهم‌نامه با اداره آب و فاضلاب شهرستان آبادان جهت برطرف کردن مشکل تأمین آب شرب // حمایت مالی از باغ گیاهشناسی ملی ایران حمایت از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر // حمایت از نمایشگاه کار ایران // حمایت از بیست و سومین جشنواره ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی شریف (نادکاپ)

مقایسه تعدادی مسئولیت اجتماعی همراه اول در حوزه‌های مختلف در سال‌های ۹۶ و ۹۷

برنامه های اپراتور اول در سال ۹۸

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر