در حال خواندن
نگاهی به همراهی اپراتور اول با سیل زدگان
0

نود فناوری – همزمان با آغاز سال جاری با شدت گرفتن بارندگی‌ها در شمال شرق کشور شهرهای آق قلا، بندرترکمن و گمیشان و روستاهای اطراف دچار آب گرفتی‌ شدید شدند به نحوی که زندگی مردم دچار اخلال شد از همین رو همراه اول براساس مسوولیت‌های اجتماعی که برای مجموعه خود تدوین کرده در اولین گام هزینه مکالمات این مناطق را رایگان اعلام کرد.
براساس این گزارش با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده توسط سازمان مدیریت بحران و احتمال گسترش مناطق سیل زده در کشور با پیگیری‌های وزیر ارتباطات اپراتور اول کشور با راه‌اندازی سرویس هشدار شرایط بحرانی اقدام به اطلاع رسانی به مشترکان خود در مسیل‌هایی که احتمال طغیان رودخانه و بروز آب گرفتی داشت کرد. این موضوع به گفته بسیاری از کارشناسان توانست از بروز حوادث جانی و جبران ناپذیر تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند.
با گسترش مناطق سیل زده در استان‌های جنوب غربی کشور با وجود تعطیلات نوروز کارشناسان و مدیران همراه اول با رصد اخبار و همراهی با مردم مناطق سیل زده از تمامی امکانات موجود برای برقراری ارتباطات شهروندان که در شرایط بحران یکی از مهمترین مولفه‌ها محسوب می‌شود دریغ نکردند.
به عنوان مثال برقراری ارتباطات موبایل در روستای مورانی (روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان پل‌دختر در استان لرستان ایران یکی از این نمونه‌ها بود و با وجودی که این روستا در مسیر پلدختر – خرم‌آباد و در ۱۵ کیلومتری پلدختر واقع شده است و جاده آن در اثر سیل تخریب و در روزهای اولیه از سمت خرم آباد مسدود شده بود اما در بخش‌های که قابلیت تعمیر داشته با ایجاد جاده‌های خاکی امکان دسترسی به این روستا فراهم شد و کارشناسان همراه اول توانستند در همان ساعات اولیه ارتباطات این روستا و مناطق اطراف را برقرار کنند.


این در حالی است که در این روستا که بعد از بحران سیل فاقد برق و گاز بود با این حال شرکت ارتباطات سیار ایران با ابجاد یک سایت پورتابل به همراه یک دیزل ژنراتور و لینک ماهواره توانست ارتباط را برای روستائیان این منطقه فراهم کند.
براساس این گزارش به گفته شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات همراه اول، اپراتور اول در مواجهه با سیل دو دسته اقدامات را دنبال کرد؛ یکی در حوزه خدمات اپراتوری که حفظ پایداری ارتباطات، رایگان سازی ارتباطات مردم در مقطع اوج بحران، راه‌اندازی سیستم هشدار و ارسال بیش از ۵٠٠ میلیون پیامک هشدار از جمله این اقدامات بود.
گروه دوم اقدامات در جهت کمک به سیل زدگان بود. با حضور مدیران ارشد همراه اول در مناطق سیل زده و شناسایی نیازها؛ اقدامات مختلفی از تامین غذای گرم، تا ارسال ١٠٠٠ تخته پتو، یا ارسال دو وانت پوشک بچه که روز اول کمیاب شده بود، ارسال ٣٠٠ شارژر گوشی تلفن همراه، حتی تامین بیش از ۵٠ پمپ کف کش و لجن کش جهت پاکسازی منازل انجام شد.
در همین حال کارکنان همراه اول نیز در اقدامی خداپسندانه با حضور در مناطق سیل زده اقدام به کمک به مردم آسیب دیده این مناطق کردند.

براساس اعلام مدیران همراه اول این اپراتور تا عادی شدن جریان زندگی در شهرهای سیل زده که احتمال دارد در روزهای آتی نیز به دلیل شدت گرفتن مجدد باران خسارات جدیدی به همراه داشته باشند در کنار مردم خواهند ماند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر