در حال خواندن
نگرانی وزیر اسبق از بودجه کلان وزارت ارتباطات
0

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‌و وزیر ارتباطات دولت نهم با بیان اینکه مجلس سال گذشته تصمیم گرفت که درآمدهای حوزه ارتباطات به خود وزارت برگردد گفت: درآمدهای مخابراتی و ارتباطی در سال ۹۳ نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان است. این رقم بسیار بالاست که در اختیار یک وزارتخانه قرار می‌گیرد. با توجه به بودجه کشور که در شرایط فعلی محدودیت دارد این رقم می‌تواند شق‌القمر کند.
نود آی سی تی – محمد سلیمانی گفت: در این حوزه درآمدهای ارتباطی و مخابراتی حتی بالای صد در صد محقق می‌شود. بنابراین تحقق آن تضمین شده و از جیب مردم است که به همین حوزه اختصاص پیدا کرده است. وی گفت: وزارت ارتباطات در سال ۹۳ از نظر منبع مالی هیچ مشکلی ندارد و نسبت به وزارت ارتباطات در طول تاریخ از نظر منبع مالی در اوج قرار دارد.وی افزود: مهم‌ترین وظیفه وزارت ارتباطات راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است اما امروز می‌بینیم که سوت و کور است و در این حوزه مسوولان مربوطه هیچ صحبتی نمی‌کنند و گزارش به مردم و مجلس نمی‌دهند. وقتی گزارش نباشد و تحرکی دیده نشود احساس نگرانی خواهد شد.  بازنگری مجلس در بودجه وزارت ارتباطات سلیمانی گفت: من احساس نگرانی می‌کنم که این بودجه کلان که در اختیار وزارت ارتباطات قرار دارد در جای مناسب هزینه نشود و بعد مجلس وارد شود و در بودجه سال‌های بعد این رقم را از دست وزارت ارتباطات خارج کند، این یک خطر است که باید جدی به آن پرداخته شود.وی افزود: دبیر شورای عالی فضای مجازی هم گله‌ای کردند و گفتند که در این حوزه کم کاری شده است گرچه به وزیر بسیار حمله شد اما پاسخی داده نشد که اگر کم کاری نشده و پرکاری بوده گزارشی از آن ارایه شود. داستان غم انگیز فیس‌بوکسلیمانی درباره فیلترینگ فیس‌بوک گفت: این یک داستان غم انگیز است که فیس‌بوک برای مردم فیلتر باشد اما وزیر پز بدهد که من از فیس‌بوک استفاده می‌کنم. این تناقض قابل هضم نیست. تبعیض هم به حساب می‌آید. چرا باید یک مسوول در حد وزارت بتواند از فیس‌بوک استفاده کند، اما یک دانشگاهی که کار علمی ‌می‌کند از این امکان استفاده نکند. وی افزود: متأسفانه دولت خود را به ناحق در جایگاه اپوزیسیون گذاشته است این یک ضعف به شمار می‌رود و  ناکارآمدی دولت را به رخ می‌کشد. اگر فیس‌بوک خوب است همه باید استفاده کنند.وی ادامه داد: این مشکل را دولت باید حل کند. اعضای تصمیم گیر در این قضیه خود دولتی‌ها هستند. کار کارشناسی کنند اگر خوب است آن را باز کنند اگر اشکالاتی دارد اشکالات آن را رفع کنند و به مردم قول دهند که بعد از رفع اشکالات فیس‌بوک باز می‌شود و اگر خطراتی دارد مردم را توجیه کنند مردم به مسوولان خود اعتماد دارند و حرف آنها را می‌پذیرند.وی گفت: اگر وزیر یا رییس جمهور صادقانه با مردم صحبت کنند که این مساله به نفع شما و کشور نیست مردم می‌پذیرند. مردم در شرایط خاص همکاری می‌کنند و مطالبه خود را کم می‌کنند. به نظر می‌رسد دولت یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند. اگر نمی‌خواهد نباید با شعور مردم بازی شود و اگر نمی‌تواند لایحه به مجلس دهد باید دانست سیاسی کاری زود افشا می‌شود. 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر