در حال خواندن
نیازی به مشتری قاپی نداریم
1

چندی پیش گزارشی در خصوص رفتارهای ضد رقابتی از سوی مخابرات خراسان رضوی با شرکت‌های PAP مبنی بر مشتری قاپی منتشر شد. با توجه به اینکه برخی مباحث طرح شده در آن گزارش باورش سخت بود موضوع را در گفت و گویی کوتاه با علی کارگزار مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی طرح کردیم که می‌خوانید.
جناب مهندس آیا این موضوع که مخابرات مشهد برای جذب بیشتر مشترک اینترنت پرسرعت اقدام به قطع سرویس مشترکان شرکت‌های PAP می‌کند درست است؟
اجازه بدهید قبل از پاسخ به این سوال وضعیت بازار اینترنت را در استان تشریح کنم. در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت داریم و این یعنی بازاری گسترده برای تمام فعالان در حوزه اینترنت. از نظر ما این بازار به اندازه‌ای وسیع است که اصلا نیازی به جذب مشترک آن هم از طریق راه‌های ضد رقابتی که خود شخصا با آن مخالف هستم نداریم.
در ضمن قطع شدن سرویس اینترنت تنها با درخواست مشترک و یا شرکت PAP امکان پذیر است و این موضوع که ما راسا اقدام به قطع سرویسی کرده باشیم اصلا صحت ندارد.
از آنجا که امروز کاربران اینترنت کاملا به این سرویس و ارایه‌کنندگان آن آشنایی دارند ما تلاش خواهیم کرد با ارایه سرویس با کیفیت و قیمت مناسب مشترک جذب کنیم و هیچ نیازی به کارهای ضد رقابتی نمی‌بینیم. شرکت‌های فعال در این عرصه باید روی ارایه سرویس خوب کار کنند و راه موفقیت در بازار رقابتی تنها همین عامل است.
 
اگر اینطور نبوده پس چرا مدیران شرکت‌های PAP مدعی چنین رفتاری از سوی مخابرات هستند؟
بنده نیز از این مطالبی که منتشر شده متعجب شدم و از آنجا که تا به امروز که با شما صحبت می‌کنم حتی یک مورد شکایت هم از سوی شرکت‌های PAP به ما منتقل نشده از همکارانمان گلایه می‌کنیم که چرا مشکلات را به ما منتقل نکرده‌اند و ما از همین جا خواهش می‌کنیم در صورتی که چنین تخلفی در جایی اتفاق افتاده حتما گزارشات مربوط به آن را به ما منتقل کنند. البته متذکر شوم که با توجه به گستردگی کار این موضوع را هم رد نمی‌کنیم که در برخی مناطق شاید کارشکنی یا به عمد یا از روی نبود آگاهی اتفاق بیافتد اما به ما هم حق بدهید تا زمانی که اطلاعات لازم به ما منتقل نشود ما هم نمی‌توانیم برخوردی در این زمینه بکنیم.
 
سیاست مخابرات در خصوص شرکت‌های PAP چیست؟
ما با تمام مدیران شرکت‌های PAP  چه مدیران استانی و چه مدیران مرکزی آنها رابطه صمیمانه و دوستانه داریم. براساس مذاکراتی که با مجموعه مدیران داخلی و ارشد مخابرات داشته‌ایم سیاست ما کمک به شرکت‌های PAP است و اصلا دلیلی نمی‌بینیم که آنها را حذف کنیم، از نظر ما شرکت‌های PAP همکار ما محسوب می‌شوند و ما همان طور که قانون تکلیف کرده باید با کمک سایر همکاران ضریب نفوذ اینترنت را در سطح استان افزایش دهیم.
 
آیا این موضوع صحت دارد که مخابرات خراسان رضوی سرویس اینترنت پرسرعت را برای تمامی مشترکان خوش حسابش فعال کرده و آن دسته از افرادی هم که از سایر شرکت‌ها اینترنت داشته‌اند به واسطه این طرح قطع شده‌اند؟
مخابرات مشهد به منظور قدردانی از مشترکان خوش حساب خود اقدام به فعال کردن سرویس اینترنت برای تعداد اندکی از مشترکان خود به صورت رایگان کرده است. در این طرح هم به هیچ وجه اینترنت کسی را قطع و به اجبار اینترنت خودمان را ندادیم. در ضمن ما توانایی ارایه سرویس با این گستردگی را نداریم.
 
جناب کارگزار این موضوعاتی که بیان کردید درست، اما اینکه رسانه‌ای شدن این موضوع توسط مدیران شرکت‌های PAP انجام شده از دید ما نمی‌تواند بی دلیل باشد چرا که همین عامل می‌تواند برای آنها هزینه‌هایی به دنبال داشته باشد.
پس از این موضوع ما با این عزیزان صحبت‌هایی داشتیم و به این نتیجه رسیدم که این روش درست نیست و باید با کمک یکدیگر در توسعه ارتباطات در کشور به گونه‌ای عمل کنیم که از هدر رفت منابع جلوگیری کنیم و با اصلاح روش‌های سنتی و جایگزین کردن آن با روش‌های جدید سرمایه‌های کشور را افزایش دهیم. ما نباید با مطرح کردن برخی از مشکلات جزیی فضا را متشنج کنیم بلکه باید در راستای پیشرفت کشور تاجایی که می‌توانیم به یکدیگر کمک کنیم.
 
پیش از این نیز مشکلی در خصوص یک تبلیغ بر روی قبوض تلفن ثابت مخابرات مشهد به دلیل درج شعاری ضد رقابتی مطرح شده بود، اصل آن ماجرا چه بود؟
در آن موضوع مخابرات خراسان رضوی به درخواست پلیس فتای استان اقدام به انتشار متنی در قبوض تلفن ثابت مبنی بر اینکه برای رعایت امنیت بیشتر از اینترنت شخصی استفاده کنید. از آنجا که این روزها استفاده از امکانات غیرحضوری دستگاه‌ها روز به روز در حال افزایش است و همین موضوع عاملی شده که برخی از افراد سودجو با سو استفاده از شرایط اقدام به کلاهبرداری از شهرواندان کنند که البته این موضوع در کل کشور یکسان است. منظور ما این بود که در صورتی که از اینترنت شخصی در منازل استفاده کنید امکان سو استفاده کمتر خواهد شد و اصلا منظورمان این نبوده که مشترکان فقط اینترنت مخابرات را خریداری کنند و اینترنت سایر شرکت‌ها از امنیت کافی برخوردار نیست.
 
برنامه مخابرات برای واگذاری اینترنت پرسرعت تا پایان سال چگونه است و تاکنون چقدر مشترک جذب کرده‌اید؟
در حال حاضر ۱۲۰ هزار پورت پرسرعت آماده داریم که از این تعدا ۷۰ هزار پورت واگذار شده و فعال است. ما تمام تلاشمان این است با کمک شرکت‌های PAP هر چه سریعتر ضریب نفوذ اینترنت را در استان به ۱۰۰ درصد برسانیم و این موضوع جز با همکاری و همدلی اتفاق نخواهد افتاد.
 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده
  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۵-۰۴ در ۰۵:۴۶

    بنده از سرویس اینترنت پر سرعت مخابرات در مشهد استفاده میکنم و راضی هستم از مدیر عامل مخابرات که به سعه صدربه تبلیغات سایر شرکتها پاسخ داده است خوشنود شدم

ارسال یک نظر