در حال خواندن
همراه اول، بانک تجارت و بانکداری نوین
0

انعقاد تفاهم‌نامه بین همراه اول و بانک تجارت برای گسترش بانکداری نوین

تفاهم‌نامه شرکت ارتباطات سیار ایران و بانک تجارت با تمرکز بر توسعه مباحث نوین مالی و بانکی منعقد شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، جلسه امضای تفاهم نامه شرکت ارتباطات سیار ایران و بانک تجارت صبح امروز شنبه یکم خردادماه با حضور مهدی اخوان بهابادی مدیر عامل همراه اول و رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد.

قرار است به موجب این تفاهم، توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه های فنی و کسب و کار با هدف افزایش سطح تعاملات تجاری و هم افزایی توانمندی‌ها، زیرساخت و شبکه ذی نفعان و مشتریان طرفین این دو تفاهم صورت پذیرد.

بر مبنای این تفاهم نامه پیرامون مباحث نوین مالی، بانک تجارت و اپراتور اول تلفن همراه متعهد به انجام تخصیص خط اعتباری جهت اعطای تسهیلات خرد، احراز هویت و امضای دیجیتال، خدمات بانکداری باز، خدمات استارتاپ ها و فین تک های زیرمجموعه بانک، ارائه خدمت درگاه پرداخت، ارائه خدمات کیف پول و مواردی از این دست شدند.

مهدی اخوان بهابادی، مدیر عامل همراه اول در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های موجود همراه اول از جمله در اختیار داشتن بالاترین سهم بازار تجاری و ۱۰۰ میلیون سیمکارت واگذار شده در بازار ارتباطات سیار، اظهار داشت: این حجم از مشترک و تعاملات مالی آنها، فرصتی را برای انجام اقدامات بسیار خوب با استفاده از ظرفیت‌های بانکی و کیف پول اعتباری فراهم می‌کند.

وی افزود: این فرصت در ارتباط با مشترکان دائمی که پایان هر ماه به پرداخت صورتحساب مبادرت می‌ورزند، بیشتر است و همراه اول با در اختیار داشتن بالغ بر ۲۰ میلیون مشترک دائمی، بیشترین تعداد مشترکان پس پرداخت تلفن همراه در کشور را دارد.

اخوان بهابادی سیمکارت های دائمی همراه اول که در اختیار مردم است را دارای ارزش تضمین پرداخت عنوان کرد و گفت: این فاکتور در حوزه پرداخت های خرد بسیار کاراست؛ اما تنها کاری که تاکنون اپراتور در مورد آن انجام داده، احتساب آن برای جلوگیری از قطع یا یکطرفه شدن تا سقف میزان این اعتبار بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون با این تفاهم نامه می خواهیم این فاکتور ارزشی را وارد حوزه بانکی کنیم تا با این اعتبار بتوان کارهای دیگری نظیر انجام خریدهای خرد در طول یک دوره صورتحساب تلفن همراه و پرداخت نهایی را همزمان با پرداخت صورتحساب تلفن همراه انجام داد.

مدیر عامل همراه اول افزود: امیدواریم با این اقدام، گامی بزرگ در راستای ارائه سرویس های متنوع به مردم برداشته شود.

رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک تجارت نیز انعقاد این تفاهم نامه را گامی در جهت توسعه خدمات بانکداری نوین و بهره برداری از کیف پول الکترونیکی دانست و گفت: این اقدام در بحث مشتری های خرد بسیار تأثیرگذار است و قادر به تحریک بخش تقاضا به شکل واقعی است که در نهایت رونق چرخه تولید را به ارمغان می آورد.

گفتنی است، توثیق امتیاز سیمکارت و تخصیص تسهیلات به پشتوانه آن، ارائه خدمات متقابل در اپلیکیشن های طرفین و مشارکت در توسعه کسب و کارهای مشترک به طور مستقیم یا از طریق شرکت های زیرمجموعه نیز به موجب این تفاهم نامه دنبال می شود.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر