در حال خواندن
همراه اول بیشترین رشد جذب مشترکان ۴G را ثبت کرد
0

با وجود اشباع بازار سیمکارت های ارتباطی، اما رقابت زیرپوستی در این بازار همچنان ادامه دارد و فضای داغی را برای تنور آن فراهم آورده است. افراد کم سن یا مسنی که نیاز آن را به تازگی حس کرده اند یا کسانی که نیاز به بیش از یک خط تلفن همراه دارند هر کدام نقش آفرین بخشی از این تحرکات زیرپوستی هستند. اما پاسخ اینکه برای رفع نیاز ارتباطی هر مشترک کدام اپراتور را انتخاب می کند، ارتباط مستقیم با میزان محبوبیت آن اپراتور در سطح عمومی دارد. هستند کسانی که تنها برندینگ برای آنها اولویت است. کسانی هستند که کیفیت یا قیمت یا هر دو فاکتور از هر خدمتی مدنظرشان است. بنابرین در این گزارش میزان افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه توسط هر اپراتور مورد بررسی قرار می گیرد.
موضوع دیگری که اهمیت آن در سبک زندگی جدید بیش از سایر زمان هاست، مجهز بودن هر مشترک به اینترنت همراه است. بخش بزرگی از مکالمات و پیام های افراد از طریق شبکه های اجتماعی نظیر واتس اپ، تلگرام و اینستاگرام در حال تبادل است که بر بستر اینترنت همراه امکانپذیر است. همچنین بررسی و پاسخ به ایمیل ها و دریافت و ارسال اطلاعات و اسناد در هر جایی که هستیم، نیاز به اینترنت در دسترس دارد. زمان های انتظار با دسترسی به اینترنت کوتاه تر به نظر می آیند و انواع بازی ها و ویدئوها سرگرمی های جدید این زمان هستند. بنابراین در بخش دیگری از گزارش بنا به دلایلی که پیش تر گفته شد، سهم هر اپراتور از بازار اینترنت همراه مورد بررسی قرار می گیرد.
بررسی میزان افزایش مشترکان اپراتورهای همراه
طبق آمار ارایه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضریب تلفن همراه در کشور از ۱۶۱ درصد نیز بیشتر شده است که رشدی بیش از پنج درصدی نسبت به شش‌ماهه اول سال جاری داشته است. تعداد مشترکان افزوده شده به شبکه ارتباطات کشور در این بازه زمانی ۸/۲ میلیون مشترک بوده که از این تعداد یک و نیم میلیون مشترک فعال جدید مربوط به اپراتور همراه اول ۳/۱ میلیون مشترک فعال جدید مربوط به اپراتور ایرانسل بوده است. اما در این میان رایتل با کاهش نزدیک ۸۰ هزار مشترک روبه‌رو شده است.
بررسی میزان افزایش مشترکان اینترنت همراه اپراتورها
بر اساس اسناد منتشره توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضریب نفوذ اینترنت همراه در کشور از ۱۰۹ درصد عبور کرده است و بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک جدید به این شبکه پیوسته اند. این افزایش برآیند خروج تعدادی از مشترکان از دایره اینترنت ۳G و ورود تعداد دیگری از آنها به چرخه استفاده از اینترنت ۴G است.
در یک نگاه کلی، همراه اول توانسته ۲.۴ میلیون مشترک جدید جذب شبکه ۴G و ایرانسل نیز ۱.۵ میلیون مشترک جذب این فناوری خود کند.
در حال حاضر تعداد مشترکان اینترنت ۴G همراه اول بیش از ۴۰.۴ میلیون، ایرانسل ۳۴.۲ میلیون و رایتل ۳.۴ میلیون است.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر