در حال خواندن
همکاری ایران و کنیا در توسعه خدمات الکترونیکی
0

کنیا در حاشیه اجلاس جوامع اطلاعاتی و دانشی ۲۰۲۳، انتقال تجربه و دریافت مشاوره فنی از جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه خدمات الکترونیکی را خواستار شد.

معاونان وزرای ارتباطات ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و کنیا با هدف توسعه خدمات الکترونیکی در اجلاس جوامع اطلاعاتی و دانشی ۲۰۲۳ که در سوئیس برگزار شد با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار، «محمد خوانساری» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با «ادوارد واسوا کیسیگانی» معاون وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی کنیا و هیات‌های همراه در دومین روز فروم جوامع اطلاعاتی و دانشی با حضور نمایندگان دفاتر نمایندگی ۲ کشور نزد سازمان ملل متحد در مورد مسائل مورد علاقه ۲ کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت‌وگو کردند و به تبادل نظر پرداختند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، موفقیت‌های ایران در ارائه خدمات دولت الکترونیک را برای معاون وزیر ارتباطات کنیا تشریح کرد و وی نیز با دعوت از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، انتقال تجربه و دریافت مشاره فنی به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات دولت، ارائه خدمات الکترونیکی به روستاها و نقاط دورافتاده و توسعه زیرساخت فیبر نوری در این کشور را خواستار شد.

در پایان این نشست، مقرر شد اقداماتی برای تسهیل ارتباط شرکت‌های بخش خصوصی برای صادرات خدمات مهندسی به کنیا انجام و موضوع در سازمان‌های متبوع دنبال شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز در این اجلاس معاونان وزرای ارتباطات ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و کوبا با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار «محمد خوانساری» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات ایران با «ویلفرد گنزالز ویدال» معاون وزیر ارتباطات کشور کوبا در حضور برخی اعضای دفتر نمایندگی دائم ۲ کشور در سازمان ملل متحد به گفت و گو پرداختند و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به تبیین تجربیات کشور ایران در حوزه خدمات دولت الکترونیک و نقش سازمان‌های رگولاتور در توسعه خدمات پلتفرم‌های بومی پرداخت. طی این دیدار، مقرر شد با هدف توسعه روابط فنی میان طرفین، ضمن تنظیم تفاهم نامه همکاری نسبت به تشکیل کارگروهی مشترک برای تبادل تجربیات موفق اقدام شود.

 

 

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر