در حال خواندن
هوآوی میت ۱۰ در شبکه LTE به سرعت دانلود ۱٫۲ گیگابیت بر ثانیه میرسد
0

چیپست کایرین ۹۷۰ هوآوی نخستین چیپ مجتمع در جهان است که از سرعت دانلود Cat. 18 و سرعت آپلود Cat. 13 پشتیبانی می کند. بدین ترتیب، این چیپست می تواند در شبکه LTE به سرعت دانلود ۱٫۲ گیگابیت بر ثانیه برسد.

این موضوع توسط شرکت آلمانی Rohde & Schwarz که تجهیزات تست و ارزیابی آنتن های موبایل را می سازد نیز تأیید شده است.

 

هوآوی و R&S برای دستیابی به این سرعت از روشی مرسوم در شبکه های مخابراتی امروزی استفاده کردند که فناوری های ۴x4 MIMO و ۲۵۶QAM را شامل می شود. در رویکرد نخست، چندین مسیر داده بین شبکه و موبایل برقرار شده و سرعت دریافت داده را افزایش می دهد. روش ۲۵۶QAM هم تعداد بیت های ارسالی در هر گام را افزایش می دهد.

با این حساب، کایرین ۹۷۰ که در فبلت پرچمدار هوآوی یعنی «میت ۱۰» به کار خواهد رفت، یک گام از قوی ترین چیپست کوالکام جلوتر خواهد بود. همان طور که می دانید اسنپدراگون ۸۳۵ با قرار گرفتن در رده Cat. 16 به حداکثر سرعت دانلود ۱ گیگابیت بر ثانیه می رسد.

 

البته چندی پیش سامسونگ نسخه ارتقاء یافته چیپست اگزینوس ۸۸۹۵ را با سرعت دانلود ۱٫۲ گیگابیت بر ثانیه در شبکه LTE معرفی کرد، اما از آنجا که این محصول در گلکسی نوت ۸ استفاده نشد، بنابراین میت ۱۰ نخستین موبایل مجهز به این فناوری محسوب می شود.

گفتنیست علاوه بر این مودم پر سرعت، چیپست کایرین ۹۷۰ به یک پردازنده اختصاصی برای عملیات هوش مصنوعی نیز مجهز شده که قطعاً کاربردهای زیادی را در عصر AI بر عهده خواهد داشت. هوآوی میت ۱۰ در تاریخ ۱۶ اکتبر برابر با ۲۴ مهر ماه به صورت رسمی معرفی می شود.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر