در حال خواندن
هوواوی : تجهیزات شبکه ساخت ما، برای جاسوسی نیست!
0

مدیر جهانی امنیت سایبری شرکت بزرگ چینی هوواوی طی گزارشی اعلام کرد در تجهیزات ساخت این شرکت وسایل و برنامه‌های جاسوسی تعبیه نشده و باید به جای این حرف‌ها استانداردهای بین المللی امنیت اطلاعات را تعریف و تبیین کرد.
نود آی سی تی – جان سافولک، مدیر اجرایی سابق در حکومت انگلیس که اینک مدیر جهانی امنیت سایبری هوواوی است در گزارش جدید خود  بنام “چشم انداز امنیت سایبری؛ تکنولوژی و امنیت: ازدواج مشکل دار قرن ۲۱”  ضمن رد هر گونه جاسوسی تجهیزات ساخت هوواوی تاکید کرده که باید استانداردهای جهانی امنیت اطلاعات و سایبر با همکاری کشورهای جهان تعریف و تبیین شود.
این گفته‌ها در حالی مطرح می شود که دولت امریکا و به خصوص کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا رسما هوواوی و رقیب چینی دیگرش به نام ZTE را به جاسوسی از زیر ساخت‌های امریکا با فروش دستگاه‌ها و تجهیزات شبکه، متهم کرده است.
حدود یک سالی است که بعد از نگرانی‌های ابزار شده از سوی مقامات امنیتی و نظامی امریکا، مجلس نمایندگان طرح تحقیق در این زمینه را شروع کرده است.
سافولک در قسمتی از گزارش خود می نویسد: برای زنده ماندنمان هرگز سعی نخواهیم کرد به هیچ ملتی خسارتی بزنیم یا سعی کنیم جاسوسی صنعتی انجام دهیم و یا به اسرار صنایع بزرگ و انترپرایزها نفوذ کنیم یا اطلاعات شخصی را به سرقت ببریم و با هیچ دولتی هم در این راستا همکاری نخواهیم کرد.
از آنجا که هوواوی چین بعد از اریکسون دومین اپراتور بزرگ مخابراتی در دنیا است و مسوولان آن با مقامات حکومتی چین رابطه مستقیم دارند، دولت امریکا و غرب بیم آن را دارد که این شرکت امکانات فنی خود را در قالب برنامه های جاسوسی نرم‌افزاری نصب شده روی سخت افزار صادراتی خود، به حکومت چین بفروشد.
هفته آینده جلسه استماع با حضور هوواوی و ZTE در امریکا و در برابر مقامات رسمی این کشور برگزار خواهد شد و این گزارش نیز در همین راستا منتشر شده است.
سافولک در جای دیگری از گزارش خود نوشته هوواوی با ۱۴۰ کشور دنیا بیزینس می کند و آلکاتل یک سوم محصولات خود را در شانگ‌های بل تولید کرده و اریسکون نیز با نانجینگ پاندا، بزرگترین مرکز فروش تجهیزات مخابراتی را راه اندازی کرده‌اند و از ۱۰ کارخانه متعلق به نوکیا زیمنس، ۵ کارخانه در چین است و همه اینها به گفته سافولک نشان می دهد که چین نمی‌خواهد بیزینس خود را تخریب کند.
البته کارشناسان امریکایی می گویند در حال حاضر چینی‌ها شماره یک جاسوسی صنعتی در دنیا هستند و اینها باعث نمی شود که آنها از میزان مظنونیت خود کم کنند.
به گزارش خبر آنلاین، سافولک در جای دیگری از این گزارش آورده است که به دلیل نبود قانون جهانی برای فضای سایبری شاهد تهدیداتی مانند استاکس نت و فلیم هستیم که باید با همکاری کشورها قانون‌های لازم در این باره نوشته شده و لازم الاجرا گردند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر