در حال خواندن
هکرها ماهانه ۱.۵ میلیون دلار از پول های مجازی درآمد دارند
0

نود فناوری-افزایش یکباره ارزش ارز های دیجیتالی و سرازیر شدن پول به سمت آنها ضمن آنکه می تواند به معنای ثروت اندوزی مالکانشان باشد، فرصت خوبی را هم برای هکرها فراهم می کند تا بر دارایی های خود بیافزایند.

محققین موسسه ای به نام Ernst & Young که یکی از چهار شرکت بزرگ دنیا در زمینه حسابرسی به شمار می رود اخیرا دریافته اند که بالغ بر ده درصد سرمایه ای که در  پیشنهاد اولیه ارزهای دیجیتالی حاصل شده یا از بین رفته یا توسط هکرها سرقت شده است. این رقم از مجموع ۳.۷ میلیارد دلار پول سرمایه گذاری شده روی این ارزها (بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷) مبلغی در حدود ۴۰۰ میلیون دلار را شامل می شود.

شرکت Ernst & Young در گزارش خود همچنین نگاهی به ۳۷۲ پیشنهاد اولیه ارزهای دیجیتالی داشته است که هدف حملات هکی قرار گرفته اند و خطر بازار این پول ها را در نظر کاربران پررنگ تر نمودند.

بخش اعظمی از سرقت ها از طریق حملات فیشینگ انجام شدند

بخش اعظمی از سرقت ها از طریق حملات فیشینگ انجام شدند؛ حمله ای مرسوم که برای ترغیب کردن قربانیان به کلیک کردن روی لینک های مخرب انجام می گیرد. هکرها از این طریق ظاهرا توانسته اند ۱.۵ میلیون دلار از سرمایه پیشنهاد اولیه ارزهای دیجیتالی را به صورت ماهانه به سرقت ببرند. شرکت انجام دهنده این تحقیق در انتهای مطلب خود خواستار برقراری استانداردهای قوی تر امنیتی روی ارزهای دیجیتالی شده تا از حجم اینگونه سرقت ها کم کند.

Greg Cudahy مدیر واحد رسانه، سرگرمی و ارتباطات این شرکت در همین رابطه گفت:

استانداردهای جدیدی در دست تدوین هستند که از جانب همه شرکت کنندگان پذیرفته شده اند و امکان شفاف سازی بیشتر را در معاملات فراهم می کنند و مانع از جعل می شوند. به لطف این استانداردها صیانت از سرمایه گذاران و کاربران این پول ها بهتر انجام خواهد گرفت.

کارشناسان  Ernst & Young در گزارش خود اشاره کرده اند که هکرها به خاطر رشد سریع بازار پول های مجازی و همچنین مقدار پولی که برای داد و ستد آنها جابجا می شود به سمت آنها جذب شده اند. در این گزارش همچنین گفته شده که تناوب حملات به طرز قابل توجهی در حال افزایش است.

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر