در حال خواندن
وزیر ارتباطات آینده باید تجربه مهارت و دانش فنی را یک‌جا داشته باشد
0

به گفته رییس هیات مدیره شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل وزیر آینده ارتباطات باید در تصمیم‌سازی و اجرا همگام با فناوری‌های روز دنیا حرکت کند.
نود آی سی تی – محمودزاده با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر فناوری‌های روز دنیا مخصوصا در صنعت ICT به سرعت تغییر می‌کنند و چنانچه وزیر آینده ارتباطات نتواند در زمینه تصمیم‌گیری و اجرا سریع عمل کند کشور نمی‌تواند عقب‌ماندگی که در سال‌های گذشته متحمل شده را جبران کند. وی افزود: در حال حاضر ما فرصتی در کشور نداریم که بخواهیم از آن برای سعی و خطا استفاده کنیم و همان‌طور که امروز شاهد مشکلاتی در زمینه استفاده از فناوری‌های جدید در بخش تلفن همراه هستیم اینها همه نشان از نبود یک مدیریت واحد در بخش دارد. وی افزود: چنانچه مقداری صعه صدر در مسوولان فرهنگی و اجرایی کشور وجود داشته باشد و در گذشته نیز با نگاه به آینده از فناوری‌ها استفاده می‌شد امروز مشکلات فعلی را در استفاده از سرویس تماس تصویری نداشتیم. رییس هیات مدیره شرکت ایرانسل گفت: صرف نظر از سخت‌افزار و مباحث امنیتی مدیران باید با مشارکت جویی زمینه را برای توسعه هر چه سریع‌تر با استفاده از فناوری‌های روز دنیا ایجاد کنند نه اینکه با نگاهی سلبی موجب توقف استفاده از فناوری در کشور شویم.محمودزاده افزود: یکی دیگر از اولویت‌های اصلی دولت آینده باید توسعه شبکه تلفن ثابت در همه ابعاد باشد.وی گفت: در حال حاضر در بخش تلفن فیکس سرویس‌های ارزش افزوده فراوانی در دنیا عرضه می‌شود که باید در این بخش دولت با ایجاد فضای مناسب مخابرات را تشویق به ارایه این سرویس‌ها کند. رییس هیات مدیره ایرانسل یکی از موضوعات نگران‌کننده در بخش ICT کشور را روشن نبودن تکلیف اپراتور چهارم دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر عده‌ای با سرمایه‌ای اندک برای ایجاد اپراتور چهارم در کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند که قطعا از همین الان می‌توان شکست این طرح را قطعی دانست. وی افزود: با بررسی‌هایی که در این بخش انجام شده است در ابتدای این کار به دلیل نیاز سرمایه‌گذاری بالا در ابتدا باید دولت وارد کار شود و به مرور با واگذاری امور به بخش خصوصی سهم خود را از درآمدهایی که ایجاد می شود بگیرد. رییس هیات مدیره ایرانسل گفت: از نظر بنده وزیر ارتباطات آینده باید تجربه، مهارت و دانش فنی را یک‌جا داشته باشد تا بتواند تحولی اساسی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها به خصوص در بخش تلفن همراه کشور ایجاد کند.وی با تایید اینکه در گذشته برای معرفی وزیر ارتباطات به رییس‌جمهور قبلی تلاش‌هایی را انجام داده است گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دور شده‌ام هیچ‌گونه فعالیتی برای معرفی وزیر آینده ارتباطات انجام نداده‌ام.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر