در حال خواندن
ویژه‌برنامه “مهنا” اقدامی دیگر از همراه اول در جهت تولید محتوا
0

امروزه دیگر تلفن های همراه کاربردی بیش از امکان مکالمه و پیامک دارند. کاربردهایی که اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرند، دنیای سهل الوصول تری در اختیار کاربران قرار می دهند. یکی از امکانات داشتن تلفن همراه دسترسی به محتواهای مختلف است. این محتواها از طریق اپلیکیشن های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرند. اپلیکیشن هایی چون اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ، پادکست و کلاوس هاب از جمله محبوب ترین ها و شناخته ترین های مورد استفاده ایرانی ها هستند که محتوای آنها توسط خود افراد در داخل و خارج از کشور تامین می شود. در کنار این اپ ها اپلیکیشن های بومی دیگری نیز وجود دارند که محتوای آنها با توجه به نیاز روز کاربران توسط سازمان ها تهیه می شود. ویژه برنامه “مهنا” که از طریق اپلیکیشن روبیکا پخش شد، موضوع این گزارش است.

“روبیکا” و “مهنا”

شرکت همراه اول با تکیه بر تجارب موفق پیشین خود، اینبار ویژه برنامه دو قسمتی «مهنّا» را در استقبال از ماه مبارک رمضان تهیه کرد و در اختیار مردم قرار داد.

این ویژه برنامه از طریق اپلیکیشن روبیکا برای روزهای منتهی به ماه مبارک رمضان پخش شد. ویژه برنامه «مهنّا» که اقدامی در راستای آماده‌سازی مردم برای ورود به ماه مبارک رمضان جهت بهره‌برداری حداکثری از فیوضات رمضان الکریم است، توسط تیمی متمرکز و متخصص از همراه اول و روبیکا در کربلای معلی ضبط شده بود.

مهنّا که به‌معنای «گوارا» است روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته (۲۳ و ۲۴ فروردین) رأس ساعت ۲۱ با اجرای مژده لواسانی، روایتگری حامد عسکری، مداحی حمید علیمی و همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی سرلک از طریق روبیکا برای تمامی ایرانیان پخش ‌شد.

همراه اول با در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های لازم زیرساختی و ارتباطی به سوپر اپ روبیکا، تمامی سعی خود را برای ایجاد فرصتی مناسب و درخور ایام ماه مبارک رمضان و غنی‌سازی محتوای فضای دیجیتال کشور انجام می‌دهد تا مردم در دوران خانه‌نشینی و حفظ پروتکل‌های بهداشتی، با کمترین دغدغه بتوانند تک تک لحظات معنوی این ماه را همراهی کنند.

لازم به ذکر است، همراه اول همزمان با شیوع کرونا در کشور ضمن تقویت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، در رویدادهای خاص و با تکیه بر بسترهای خود گام‌های مهمی در عرصه محتوای دیجیتال برداشت که نظیر آن را در ماه محرم سال گذشته و عزادارای سید و سالار شهیدان شاهد بودیم؛ همراه اول با همکاری پیام‌رسان بومی روبیکا امکان ویژه‌ای را برای هیئت‌های مذهبی سراسر کشور فراهم آورد که برگزاری مراسم‌ عزاداری را در دوران محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تسهیل کرد.

همراه اول و تولید محتوا

بعضی روزها سخت و بعضی روزها آسان اند. اما بعضی روزها سخت تر و حساس تراند. روزهای کرونایی در کنار مشکلات اقتصادی و … روزهایی دشوار در تاریخ زندگی مردمان کشورمان بوده اند. در این روزهای سخت آنها که توانمندترند مسئولیت بزرگی به دوش دارند. وظیفه همراهی و کمک به آنها که آسیب پذیرترند.

یکی از سازمان هایی که در روزهای سختی که شرح آن رفت مردم را تنها نگذاشت و همیشه همراه مردم بود، شرکت ارتباطات سیار ایران بود. این شرکت نمونه واقعی عمل به شعار اصلی خود (با همراه اول هیچکس تنها نیست) بوده است.  هم آنجا که شبکه شاد را راه اندازی کرد و هم زمانی که محتواهای مناسب ایام مختلف از قبیل برنامه های محرم، عاشورا، نوروز و رمضان را در اختیار مردم قرار داد، در واقع همراه آنانی بود که امکان مدرسه رفتن یا حضور در مراسم های مختلفی را که به آن عشق می ورزند را نداشتند.

 

 

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر