در حال خواندن
پیشتازی همراه اول در تکمیل پوشش اینترنت پرسرعت روستاها
0

ایرانسل امروز در حالی از پروژه رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات کرد که تعداد روستاهای تحت پوشش این اپراتور کلا به ۱۷۶۴۴ روستا می رسد این در حالی است که همراه اول در اردیبهشت ماه با تکمیل تر شدن زنجیره پوشش روستایی خود تاکنون ۴هزار و ۲۵۵ روستا را به اینترنت پرسرعت همراه اول متصل کرده است.
نود فناوری – همراه اول در اردیبهشت امسال ۶۵۵ روستا که پیش از این پوشش صفر بوده سایت جدید نصب کرد و در نزدیک به هزار و ۴۰۰ روستا تجهیزات موجودش را ارتقا داد و در مجموع هزار و ۵۷۸ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات USO در روز ارتباطات به اینترنت پرسرعت وصل شدند.
براساس این گزارش پروژه USO(توسعه ارتباطات روستایی) که از سال ۹۶ آغاز شد تاکنون ۴هزار و ۲۵۵ روستا را به اینترنت پرسرعت همراه اول متصل کرده است.
تمامی اینها در حالی است که وزیر ارتباطات نیز در مراسم روز جهانی ارتباطات ضمن قدردانی از همراه اول که از بهمن ماه سال قبل تلاشی مجاهدانه داشته که پروژه‌های امروز (اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت) را در مدت کوتاهی و با سرعت زیاد به سرانجام برساند، گفت: تاکنون ۹۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت همراه قرار گرفته‌اند که در راستای تحقق عدالت اجتماعی، این رقم تا پایان سال جاری به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور نیز در آن مراسم با تاکید بر اینکه اقدامات شایسته‌ای در دولت دوازدهم مخصوصا در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آنها، توسعه اینترنت پرسرعت تلفن همراه در روستاهاست که امروز از آقای آذری جهرمی و همراه اول بابت اهتمام به این موضوع تشکر می‌کنم .
در هر حال رقابت بین همراه اول و ایرانسل منشاء خیر برای خانواده ارتباطی کشور شده چرا که امروز شاهد هستیم هر دو اپراتور کشور برای ارایه ارتباطات بهتر در مناطق کم تر برخوردار رقابت می کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر