در حال خواندن
کاربرد پورت بیضی شکل در لپ تاپ
0

کاربرد پورت بیضی شکل در لپ تاپ

نود فناوری-پورت ها و ورودی ها محل اتصال سیم و کابل دستگاه سخت افزاری، فلش مموری، موبایل و … به لپ تاپ و کامپیوتر است، این ورودی ها که شکل های یکسانی هم دارند برای دارندگان سیستم های شخصی شکلی آشنا دارند اما برخی از لپ تاپ ها هستند که پورتی بیضی شکل با یک علامت قفل نیز در آنها طراحی شده که برای بسیاری از کاربران این شکل نا آشناست. پورت لپ تاپ

پورت لپ تاپ کامپیوتر و نرم افزار

کاربرد این قسمت بیضی شکل که معمولا در پشت لپ تاپ قرار دارد در واقع یک سیستم ضد سرقت است که قفل کینگستون نامیده میشود، البته این پورت تنها در لپ تاپ های قدیمی بیشتر به چشم می خورد.

قفل های ضد سرقت لپ تاپ

قسمت یاد شده دارای یک حلقه رینگی و فلزی کوچک است که با ابزاری همچون سیم بکسل فلزی به جایی متصل شده و مانع به سرقت رفتن دستگاه از سوی سارقان می شود.

قفل کنسینگتون

یک قفل کنسینگتون (یا K-Slot) قسمتی از یک سیستم ضد سرقت است که توسط گروه محصولات کامپیوتری کنزینگتون ساخته شده است. این قفل به ابزار مورد نظر (مانند لپ تاپ ) وصل و با رمز ایمنی مخصوص خودش باز و بسته می شود. انتهای کابل حالت گره ای دارد که اجازه می دهد کابل به یک جسم ثابت (مانند پایه یک میز سنگین) گره زده شود تا از دزدیدن قطعه جلوگیری شود.

 

 

قفل های ضد سرقت لپ تاپ

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر