در حال خواندن
گرانترین تبلت‌ها در ایران
2

مریم عسگری – گران‌قیمت‌ها به حکم با‌قابلیت یا لوکس بودنشان همیشه برای کاربران کالاهای کامپیوتری محبوب و دوست‌داشتنی هستند.
می‌توان گفت اگر پای قیمت گران و توان مالی و… در بین نباشد اکثر کاربران کالاهای کامپیوتری علاقه دارند از یک نمونه حرفه‌ای و گران استفاده کنند تا نمونه‌ای ارزان‌قیمت با قابلیت‌های فنی پایین! این موضوع در بازار تبلت کاملا قابل مشاهده و محسوس‌ است؛ چرا که با وجود عرضه گسترده تبلت‌های ارزان‌قیمت به بازار و همچنین فروش بالای این تبلت‌ها در بازار داخلی، همچنان این نمونه‌های گران قیمت با برندهای شناخته شده و مطرح هستند که حرف اول محبوبیت در بازار را زده و رویای بسیاری از کاربران این کالا هستند.  تبلت‌هایی با برندهای APPLE،SAMSUNG،ASUS و… با میانگین قیمت سه تا چهار میلیون تومان! تبلت‌هایی که از لحاظ فنی چیزی کمتر از لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای نداشته و می‌توانند نظر مساعد کاربر را جلب کنند. با توجه به محبوبیت این تبلت‌ها در بازار در این گزارش ما قصد داریم برخی از گران‌قیمت‌ترین‌های این کالا را در بازار معرفی کنیم. پس اگر شما هم قصد خرید این تبلت‌ها را دارید یا علاقه‌ای نسبت به این تبلت‌های گران قیمت در وجودتان است این گزارش را بخوانید:
برندهای محبوب در بازار تبلت‌های گران این یک حقیقت است که با وجود عرضه تکنولوژی‌های جدید و همچنین عرضه کالاهای چندکاره که قابلیت استفاده به عنوان تبلت، گوشی و موبایل توسط یک دستگاه را دارند، اما باز هم در بازار تبلت، به ویژه بازار گران قیمت‌ها APPLE برندی است که حرف اول را می‌زند و سایر برندها در رده‌های پایین‌تر محبوبیت بازار قرار دارند.

گروهی از کارشناسان و فعالان بازار می‌گویند: یکی از دلایل محبوبیت تبلت‌های این خانواده این است که اصلا تبلت با این برند به بازار معرفی شد و حتی اکنون پس از گذشت چند سال از ورود این کالا به بازار، بسیاری تبلت را با نام IPAD می‌شناسند. به گفته فعالان بازار، تبلت‌های این برند محبوب با میانگین قیمت‌های گوناگونی از حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار موجود است و محبوب‌ترین برند در بازار تبلت‌های گران قیمت است.

پس از این برند SAMSUNG و ASUS،ACER ازجمله برندهایی هستند که در رده‌های بعدی محبوبیت در بازار تبلت‌های گران قیمت ایستاده‌اند. محمد شاهدی یکی از فعالان بازار کامپیوتر در این باره به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: با وجودی که برندهای گوناگون نمونه‌های جدید با قابلیت‌های کاربردی بسیاری به بازار عرضه کرده‌اند، اما همچنان هر فردی که قصد خرید تبلتی با قیمت بالاتر از ۲ میلیون را می‌کند به سراغ این برند می‌رود، مگر اینکه کار با سیستم‌عاملی به غیر از ios را در نظر داشته باشد.

محسن نادی،یکی دیگر از فعالان بازار تبلت هم با بیان این مطلب که APPLE محبوب‌ترین برند در بین تبلت‌های گران‌قیمت در بازار است به «دنیای‌اقتصاد» گفت: IPAD بی شک به دلیل سیستم‌عامل انحصاری و طراحی خاصش یکی از برندهای محبوب در بازار تبلت است.
** گران قیمت‌های چند کاره اگرچه تبلت‌ها به خودی خود و به دلیل تجهیز به صفحه لمسی و قابلیت کاربری راحتی که دارند بسیار مورد توجه کاربران قرار دارند، اما برخی شرکت‌ها برای جلب توجه گروه‌های بیشتری از کاربران اقدام به عرضه کالاهایی کرده‌اند که قابلیت‌های بسیار خاصی دارند.

به عنوان مثال گروهی از شرکت‌ها تبلت‌هایی با دو صفحه نمایش به بازار عرضه کرده‌اند و برخی دستگاه‌هایی با قابلیت کاربردی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ به بازار فرستاده‌اند که البته در این زمینه ایسوس محصولات زیادی به بازار فرستاده است. دستگاه‌هایی نظیر TAICHI،VIVO TAB و PADPHONE ایسوس. این دستگاه‌ها که در حقیقت محصولاتی چند منظوره هستند قیمتی بالاتر از ۳ میلیون تومان داشته و در تلاش برای جلب نظر مساعد مصرف‌کنندگان و رقابت هر چه بیشتر با برندهای دیگر، به ویژه اپل است.در این بخش ما به معرفی برخی از گران‌قیمت‌ترین‌های بازار خواهیم پرداخت.
ASUS ASUS یکی از برندهایی است که مانند اپل تنوع بالایی در زمینه نمونه تبلت‌هایش در بازار دارد. اما این برند محصولاتی جدیدتر با قابلیت‌های کاربردی جذاب به بازار عرضه کرده است که اینها نشان از این دارد که ایسوس عزمش را برای کسب سهم فروش بالاتر جزم کرده است. در هر حال گران‌ترین تبلت یا بهتر بگوییم دستگاه چندکاره یا به قولی اولترا تب این خانواده یا بهتر بگوییم بازار داخلی مدل Taichi است که یک کامپیوتر قابل حمل تبدیل شدنی است که قادر به اجرای ویندوز ۸ و کلیه نرم‌افزارهای ویندوزی است.

این دستگاه به‌دلیل وجود دو صفحه نمایش در دو طرف یکی از عجیب‌ترین دستگاه‌های بازار نام دارد. کاربران با استفاده از این تبلت می‌توانند به‌راحتی در حین اینکه مشغول کار با تبلت هستند برای فرزندان خود کارتون گذاشته و… دو صفحه نمایش ۶/۱۱ اینچی در یک اولترابوک ۳/۱۳ اینچی و پردازنده Core i7 یک لپ‌تاپ قدرتمند و بسیار عالی از این اولترابوک ساخته است. این دستگاه به پردازنده INTEL CORE I7، سیستم عامل Windows 8 Pro or other editions available،یک هارد ۱۲۸ گیگابایتی SSD و ۴گیگابایت حافظه رم مجهز است.این تبلت با قیمتی در حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

Asus Transformer Book TX300 هم یک نمونه با قیمت حدودی ۶/۴ تا ۸/۴ میلیون تومان است که توانسته عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین‌ها را به خود اختصاص دهد. در مورد این تبلت باید بگوییم که این تبلت که از سری ویندوزی است به سیستم‌عامل ۸ Microsoft Windows مجهز است و در ضمن به دیسک درایو حافظه ای SSD با ظرفیت ۵۰۰GB + 128GB SSD مجهز است.PadFone Infinity هم از دیگر تبلت‌های محبوب این خانواده است که در اصل یک تلفن هوشمند LTE با طراحی سیلک متالیک و یک صفحه نمایش ۵ اینچی Full HD است که با نصب روی Station به یک تبلت ۱/۱۰ اینچی تبدیل می‌شود.
APPLE تنوع تبلت‌های این برند هم بسیار بالا است. اما گران قیمت‌ترین تبلت این خانواده محبوب و اعیانی مدل Apple iPad 4th Gen) Wi-Fi + 4G) با ظرفیت حافظه ۱۲۸ گیگابایت است. این تبلت که قیمتی در حدود سه میلیون و ۱۵۰هزار تا سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان دارد یکی از گران‌ترین‌های این برند در بازار داخلی است. مدل Apple iPad4th Gen) Wi-Fi + 4G) با ظرفیت حافظه ۶۴ گیگابایت نیز از این خانواده از گران‌قیمت‌های این برند در بازار است که قیمتی در حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دارد. این تبلت‌ها از سیستم‌عامل انحصاری اپل IOS بهره‌مند بوده و به صفحه نمایش‌های ضدخش ۷/۹ اینچی مجهزند.
ACER با وجودی که این برند یکی از عرضه‌کنندگان بازار است که به عرضه ارزان‌قیمت‌ها معروف است، اما اینک در ردیف یکی از عرضه‌کنندگان گران‌قیمت‌ترین‌های بازار تبلت ایستاده است. در هر حال مدل ICONIA W P700 از تبلت‌های گران قیمت این برند است که یک تبلت هیبریدی مجهز به سیستم عامل ویندوز ۸ است. W700 را هم می‌توان به‌عنوان یک تبلت معمولی به‌کار برد و هم با استفاده از داکینگ استیشن و یک کیبورد Bluetooth آن را به یک کامپیوتر دسک‌تاپ با صفحه نمایش لمسی تبدیل کرد.

قیمت در نظر گرفته شده برای این تبلت حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. این برند همچنین با عرضه تبلت Iconia W510 – 64GB که مبتنی بر سیستم عامل Microsoft Windows 8 است توجه‌ها را به خود جلب کرده است. تبلت گران قیمت ایسر به پردازنده Intel Atom Dual Core Z2760 CPU، حافظه داخلی ۶۴ GB، صفحه نمایش لمسی LCD Capacitive با اندازه ۱/۱۰ اینچ مجهز است. قیمتی در حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تا دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دارد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.
  • دامن زنانه
    ۱۳۹۶-۰۶-۰۸ در ۱۸:۲۳
    نقاط مثبت

    سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون

    نقاط منفی

    سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من
    مشکل داشت.ممنون

    سلام میشه لینک داخل مطلبو چک
    کنید.برای من مشکل داشت.ممنون

ارسال یک نظر