در حال خواندن
گرجستان زلزله آمد، اینترنت ایران کند شد
1

از مخابراتی‌ها خبر می‌رسد از هفته پیش اینترنت برخی استان‌ها از سمت زیرساخت با اختلال تامین می‌شود و این اختلال به دلیل قطعی لینک گرجستان است.
نود آی سی تی – براساس اطلاعات رسیده از یک هفته پیش اینترنت برخی استان‌های کشور برای شرکت مخابرات از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت با اختلال و کمبود تامین می‌شود. به سبب این موضوع ارتباط اینترنت برخی استان‌های کشور دچار اختلال شده و این اختلال در استان البرز و برخی نقاط استان تهران محسوس‌تر از سایر استان‌هاست. همچنین شنیده‌ها حاکی از این است که منبع اختلال قطعی لینک پهنای باند ایران گرجستان است و این اختلال هم‌اکنون نیز ادامه دارد. مهدی خدایی، مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت با تایید اختلال در لینک اینترنت گرجستان گفت: در هفته گذشته زلزله‌ای در گرجستان رخ داده که به دلیل این زلزله ارتباط اپراتور روس با ایران قطع شد و هنوز نیز این مسیر باز نشده است.خدایی افزود:‌ هر زمان مشکلی برای هر یک از درگاه‌های اینترنت ایجاد شود این امکان وجود دارد که بسته به نیاز از دیگر فروشنده‌های اینترنت ظرفیت بیشتری برای جایگزینی خریداری شود.وی گفت: تا زمان درخواست و تامین ظرفیت جدید مدت زمانی لازم است؛ اما در این مدت نیز تاثیر این اختلال برای کاربر نهایی از هفت تا هشت درصد کاهش سرعت آن هم در ساعات پیک مصرف تجاوز نمی‌کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.
  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۱۰-۱۹ در ۱۰:۲۶

    ۷ یا هشت درصد افت اونم تو پیک ساعت ؟
    یه هفته ؟
    بیشتر از دو هفته هست که کاربران مخابرات استان اردبیل از کاهش فجیج سرعت داشتن !
    قبل از این با ۷۰ کیلوبایت دانلود میکردیم اما الان به زور به یک کیلو بایت میرسه !
    این در حالی هستش که در استان همجوار ، یعنی گیلان سرعت نه تنها کاهش نداشته بلکه هفت تا هشت درصد افزایش داشته !

ارسال یک نظر