در حال خواندن
گرفتن سلفی با فک دریایی ممنوع شد
0

سازمان ملی اقیانوس و جو دولت آمریکا از مردمی که در تابستان امسال به سواحل این کشور سفر می کنند درخواست کرد در صورت مشاهده فک های دریایی برای گرفتن عکس سلفی به سمت این حیوانات یورش نبرند.

نود فناوری – این سازمان با صدور بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرده که فصل زاد و ولد این حیوانات نزدیک است و اگر چه نوزادان فک های دریایی موجودات جذابی هستند و گرفتن عکس سلفی با آنها وسوسه کننده است، اما مردم باید حداقل ۴۵ متر با هر فک دریایی فاصله داشته باشند.علت آن است که نزدیک شدن به این حیوانات وحشی به خصوص در ایام زاد و ولد کاری خطرناک است و آنها را تحریک می کند. فک های دریایی آرواره های قدرتمندی دارند و می توانند انسان ها را در صورت نزدیک شدن بیش از حد زخمی کنند.سلفی گرفتن با نوزدان فک های دریایی حتی ممکن است باعث مرگ آنان شود. زیرا مادران این نوزدان ممکن است برای شکار تا ۲۴ ساعت توله هایشان را تنها بگذارند و اگر در زمان بازگشت فرد غریبه ای را در نزدیکی نوزاد خود ببینند احساس خطر کرده و نوزدانشان را تنها می گذارند و این امر به گرسنه ماندن طولانی نوزادان فک ها و مرگ آنها منجر می شود.در انتهای این بیانیه از مردم خواسته شده از فک های دریایی فاصله بگیرند و حیوانات خانگیشان را هم از آنها دور نگهدارند تا مادران نوزادان تازه متولد شده شانس بازگشت به کنار نوزدان خود را داشته باشند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر